مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌های منتهی به حرم امام ایمن‌سازی شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان راهداری اظهار کرد: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابه‌جایی و تأمین نیازهای زائران حرم امام خمینی (ره) صورت گرفته است.

راه‌های منتهی به حرم امام ایمن‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر ، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در جلسه هماهنگی سازمان‌های امدادی و خدماتی هماهنگی برای طرح‌های ویژه ترافیکی با اشاره به حجم قابل‌توجه سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز اظهار داشت: بر اساس آمار دستگاه‌های ترددشمار از 25 اسفند سال 95 تا 15 فروردین 96 شاهد رشد 10 و 3 دهم درصدی تردد در کشور بودیم و بر اساس آمار پزشکی قانونی در این ایام کشور 7 و 7 دهم درصد کاهش تلفات را نسبت به سال قبل تجربه کرد.

    وی افزود: آمارها بیانگر کاهش میزان تلفات انتقال مصدومان به مراکز درمانی است که حکایت از سرعت عمل واحدهای امدادی دارد در حالی که آمار تولید خودرو، شماره‌گذاری و سفرهای شهروندان با خودروهای شخصی افزایش فراوانی داشته است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به رشد 12 و یک دهم درصدی تردد در فروردین‌ماه و 9 و 9 دهم درصدی در اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان داشت: به طور متوسط در دوماهه 96 نسبت به دوماهه سال قبل حدود 10 و نیم درصد رشد تردد در کشور اتفاق افتاده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آمار مربوط به پلاک خودروها نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد و به همین دلیل رشد ترددها محتمل است.

    کشاورزیان در ادامه به آمادگی بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای برگزاری طرح ویژه مراسم ارتحال امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابه‌جایی و تأمین نیازهای زائران صورت گرفته و عملیات لازم جهت ایمن‌سازی و آماده‌سازی راه‌های منتهی به حرم به انجام شده است.

    کشاورزیان در خصوص برنامه‌ریزی و طرح ویژه سفرهای تابستانی نیز توضیحاتی داد و تصریح کرد: با توجه به تقارن ابتدای تابستان با تعطیلات عید فطر و الگوی سفرهای مردم کشور، پیش‌بینی می‌شود که سفرهای تابستانی مسافران پیش از عید فطر و از چهارشنبه 31 خرداد، آغاز شود. بر همین اساس پیشنهاد شده که طرح ویژه تابستانی از تاریخ چهارشنبه آغاز و تا یکم مهرماه نیز ادامه داشته باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی توزیع سفرهای هموطنان و کاهش حجم ترافیک با توجه به تجربیات گذشته و مدل‌های سفر نیز خبر داد.

    بر اساس این گزارش سردار تقی مهری رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این نشست، با تقدیر و تشکر از تلاش تمامی سازمان‌ها و ترجمان‌های متصدی در سفرهای جاده‌ای و خدماتی که ارائه می‌شود اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که در این نشست صورت خواهد پذیرفت و با اقدامات انجام‌یافته مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) به نحو شایسته‌ای انجام خواهد شد و بر اساس تصمیمات ستاد و استان‌های مبدأ کاروان زائران طرح‌های ویژه ترافیکی به مورداجرا قرارگرفته و عملیاتی خواهند شد و در این ایام عوارض مسیرهای منتهی به مرقد امام مانند اتوبان ـ قم تهران رایگان خواهد بود همچنین کاروان‌های اتوبوسی زائران نیز توسط گروه‌های پیش‌بینی‌شده اسکورت خواهند شد.

    وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در ساعات پایانی روز و بعدازظهر سفرهای زائران مرقد امام (ره) آغاز شوند و تقاضا داریم که به دلیل فشردگی برنامه در نیم روز عصرگاهی، رانندگان و مسافران بیش از گذشته به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

    سردار مهری از مردم خواست تا به اطلاعیه‌ها و مسیرهایی که از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود، دقت داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار