مدیران خودروعصر اعتبار

منوی بازار ملک برای زوجین

عصر ساختمان- بازار مسکن در دو هفته اخیر مملو از فایل‌های مربوط به آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی با قیمت‌های پیشنهادی مناسب و عموما پایین‌تر از سطح قیمت معاملات منطقه است.

منوی بازار ملک برای زوجین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از «دنیای اقتصاد»، واسطه‌های ملکی بر این باور هستند که عمده زوجین جوان برای خانه‌دار شدن به دنبال فایل‌های 50 تا 70 مترمربعی هستند. زوجینی که قدری آینده‌نگر هستند و بودجه آنها برای تصمیم‌های بزرگ‌تر کفایت می‌کند، آپارتمان‌های بین 60 تا 70 مترمربع که اغلب دو خوابه هستند را ترجیح می‌دهند تا در صورت فرزنددار شدن، نیازی به جابه‌جایی نداشته باشند. واسطه‌ها آپارتمان‌های بزرگ‌تر از 60 مترمربع را که یک خوابه هستند دچار نقص می‌دانند. آنها معتقدند اغلب مشتریان این گروه از آپارتمان‌ها زوجینی هستند که فرزنددار شده‌اند و در نتیجه یک خوابه بودن آپارتمان برای این متراژ، یک عیب جدی است. از این رو معمولا آپارتمان‌های یک خوابه به‌ویژه در متراژ حول و حوش 65 مترمربع، قدری ارزان‌تر از نرخ میانگین معاملات هر منطقه به فروش می‌رسد.

    بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نیز حاکی از ازدیاد مشهود فایل‌های خرید بعد از پایان یافتن انتخابات ریاست‌جمهوری است و در این بین فایل‌های قیمت مناسب بسیاری به چشم می‌خورد.

    در جدول امروز ستون «نبض بازار» تنها آن دسته از آپارتمان‌هایی که با قیمت پیشنهادی کمتر از نرخ میانگین معاملات هر منطقه قیمت‌گذاری شده، گردآوری شده است تا زوجین جوان از دامنه وسیع گزینه‌های مناسب خود در منوی کنونی بازار مطلع شوند. سه روز قبل دستورالعمل نحوه پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری و از محل خرید اوراق مسکن نیز به شعب بانک عامل بخش مسکن ابلاغ شد و زوجین جوان از هم‌اکنون می‌توانند برای خرید در این بازار اقدام کنند.

    بر اساس این دستورالعمل، سقف تسهیلات بدون سپرده مسکن برای زوجین به 120 میلیون تومان رسیده که شامل دو فقره وام خرید 50 میلیونی به هر یک از زوجین و یک فقره جعاله 20 میلیون تومانی است. با توجه به اینکه در نیمه دوم امسال احتمال بازگشت سقف وام جعاله به 10 میلیون تومان وجود دارد، فرصت تقریبا چهارماهه کنونی باید از سوی زوجین مغتنم شمرده شود. رقم دریافتی وام مسکن زوجین از این محل با توجه به هزینه حدود 18 میلیون تومانی خرید اوراق، عملا 102میلیون تومان است که زوجین می‌توانند با اطلاع از این موضوع، برای خانه‌دار شدن برنامه‌ریزی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار