مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار قزوین:

رکود چندساله در بخش مسکن را باید امسال از میان برداریم

عصر ساختمان- استاندار قزوین گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و ایجاد مشوق های لازم، رکود چند ساله حاکم در بخش مسکن را امسال به مرور از میان برداریم.

رکود چندساله در بخش مسکن را باید امسال از میان برداریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، فریدون همتی در نشست شورای مسکن استان قزوین افزود: مسکن یکی از بخش های مهم در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور و استان است ولی متاسفانه بنا به برخی دلایل و براساس داده های آماری این بخش در سال های گذشته به رکود و رخوت دچار شد.
    وی ادامه داد:متاسفانه ورود نکردن جدی به حوزه مسکن توسط متولیان امر موجب شد این رکود و رخوت در سال گذشته نیز تداوم یابد ولی امیدواریم با سیاست های جدی و هدف گذاری های دقیق امسال این رکود و رخوت را از میان برداریم.
    وی در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف متولیان این حوزه، گفت:باید با شناسائی ظرفیت های بانکی و استانی و جمع آوری اطلاعات دقیق در بخش مسکن محرومان،کارکنان دولت و مسکن اولی ها وارد عمل شویم و با حضور جدی خود رکود و رخوت چندین ساله مسکن را جبران کنیم.
    استاندار قزوین با اشاره به وجود چهار هزار واحد مسکونی خالی در استان و 800 واحد بدون متقاضی در مسکن مهر، ادامه داد:باید با تشکیل اتاق فکر با حضور اساتید دانشگاهی، کارشناسان و مجریان تمامی ضعف ها و نقاط آسیب در این حوزه را شناسائی کرده و با ارائه طرح های عملیاتی و کارگشا هر چه سریعتر برای فعال کردن این بخش اقدام کنیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسکن محرومان گفت: در سال گذشته برای احداث یک هزار و 200 واحد مسکن محرومان با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) توافق نامه امضا شد اما متاسفانه بعد از هشت ماه هنوز وضعیت 800 واحد این طرح بلاتکلیف است که باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف نهایی آنها اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی