مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی:

۱۵ درصد شهروندان قزوینی در منازل استیجاری ساکن هستند

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی قزوین گفت: حدود ۶۰ هزار نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت شهر قزوین در منازل استیجاری سکونت دارند اما با این حال با مشکل کمبود واحد مسکونی در مرکز استان مواجه نیستیم.

۱۵ درصد شهروندان قزوینی در منازل استیجاری ساکن هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، مسعود حق لطفی در نشست شورای مسکن استان قزوین که با حضور استاندار برگزار شد،افزود: در بخش مسکن امسال سه موضوع مسکن اولی ها برای زوج های جوان،باز آفرینی بافت های فرسوده و رفع حاشیه نشینی را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم براساس سیاست های کلان دولت در این حوزه ها به شکل موفق تری نسبت به گذشته عمل کنیم.
    وی اضافه کرد: در شهر قزوین با جمعیت تقریبی 400 هزار نفر، 115 هزار واحد مسکونی وجود دارد که می توان اذعان کرد به ازای هر خانوار سه نفره یک واحد مسکونی در شهر قزوین وجود دارد و از این لحاظ مشکل و کمبودی در مرکز استان مشاهده نمی شود.
    این مسئول یادآور شد: حدود 60 هزار نفر معادل 15 درصد جمعیت شهر قزوین مستاجر هستند و از سه هزار و 800 هکتار مساحت شهر قزوین حدود 504 هکتار معادل 15 درصد را بافت فرسوده تشکیل می دهد.
    وی با اشاره به پروانه های صادره برای ساخت واحدهای مسکونی در شهر قزوین،گفت: در این حوزه از 2 هزار و 200 متر مربع در سال 92 با روند کاهشی در سال های گذشته به رقم 850 هزار متر مربع رسیدیم که این موضوع به سیاست های اتخاذ شده در کاهش نرخ تورم و مسائل اقتصادی سال های گذشته باز می گردد.
    مدیر کل راه و شهرسازی قزوین اضافه کرد: ساخت یک هزار و 200 واحد برای مسکن محرومان و 850 واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران را در استان قزوین در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم تا پایان سال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن محرومان را به بهره برداری برسانیم.
    وی ادامه داد: امیدواریم با هدف گذاری دقیق در این بخش و استفاده از ظرفیت های موجود مانند تسهیلات بانکی برای رفع مشکل حوزه مسکن اقدام کنیم و پویایی و نشاط را در سال جاری به این بخش تزریق کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو