مدیران خودروعصر اعتبار

ساماندهی ۱۱ روستای هدف گردشگری شهرستان قزوین در دستور بنیاد مسکن است

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قزوین گفت: ساماندهی ۱۱ روستای هدف گردشگری این شهرستان در دستور کار این دستگاه قرار دارد.

ساماندهی ۱۱ روستای هدف گردشگری شهرستان قزوین در دستور بنیاد مسکن است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، ابوالقاسم رمضانپور  یکی از عوامل مهم مهاجرت روستائیان به شهرها را نامناسب بودن وضعیت معیشتی و اشتغال آنان دانست و افزود: بدون شک با اجرای طرح روستاهای هدف گردشگری می توان گام های اساسی و مهمی را در کاهش سیر مهاجرت به شهرها برداشت.
    وی خاطرنشان کرد: تعیین روستاهای هدف گردشگری امروز در برنامه های بیشتر کشورهای پیشرفته با هدف درآمدزایی روستاها و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها مورد توجه قرار دارد و این مهم نیز در کشور ما به مرحله اجرا گذاشته شده است.
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قزوین ادامه داد: به عنوان مثال در منطقه الموت قزوین ظرفیت های خاص و ویژه ای وجود دارد که در قالب طرح های منظومه روستایی در 2 محور روستاهای مشرف به دریاچه اوان و روستاهای مشرف به قلعه الموت از سوی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.
    وی اضافه کرد: طرح منظومه روستایی نیز از سه سال پیش توسط رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ابلاغ شد که در آن روستاهایی که از نظر درآمد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری با هم مشابهت دارند در یک قالب دیده شوند و برای آنها نیز یک طرح جامع با هدف کسب درآمدهای اقتصادی، جذب گردشگر و تولید صنایع دستی روستایی در نظر گرفته شود.
    وی در ادامه به 11 روستای هدف گردشگری این شهرستان اشاره و یادآور شد: به لحاظ اهمیت مولفه های اقتصادی از جمله اشتغال، درآمد زایی، رضایت گردشگر و حفظ محیط زیست این تعداد روستا با قابلیت و ظرفیت های متفاوت در این شهرستان شناسایی و برای تائید نهایی به کمیته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ارسال شده است.
    به گفته وی، در بخش مرکزی شهرستان قزوین روستای امامزاده اباذر (ع)، بخش کوهین روستای یله گنبد، در بخش رودبار الموت شرقی روستاهای زرآباد، گازرخان، گرمارود سینا، آتان، وربن، اوان، در بخش رودبار الموت غربی روستاهای هیر و پرچ کوه و در بخش طارم سفلی نیز روستای نیارک از جمله روستاهای هدف گردشگری هستند.
    وی ادامه داد: امسال با تامین اعتبار لازم برای ساماندهی روستاهای امامزاده اباذر (ع) با یک میلیارد و 200 میلیون ریال و یله گنبد با یک میلیارد و 500 میلیون ریال کار اجرایی آغاز شده است.
    شهرستان قزوین دارای پنج بخش مرکزی، رودبار الموت شرقی، رودبار الموت غربی، کوهین و طارم و 386 روستای دارای سکنه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار