مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

اتمام مرمت خانه چنگایی خرم‌آباد ظرف یک ماه آینده

عصر ساختمان- رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان از اتمام مرمت خانه چنگایی خرم‌آباد ظرف یک ماه آینده خبرداد.

اتمام مرمت خانه چنگایی خرم‌آباد ظرف یک ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، برزو بردی نشین اظهار کرد:  محله خوش بین  جنب بازار بروجرد یکی از بزرگترین محلات این شهرستان است که بناست بازآفرینی و کف سازی شود. همچنین امسال مرمت خانه تاریخی در محله زید بن علی معروف به خانه چنگایی در حال انجام است.

    وی اظهار کرد: مرمت این خانه  که هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ظرف یک ماه آینده نجات‌بخشی و رها سازی آن به اتمام می ‎ رسد تا نمونه ای برای دستگاه‌های اجرایی و شهرداریها باشد که به کمک میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بیایند.

    رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: در بحث حاشیه‌نشینی اقدامات کاربردی خوبی انجام شده اما مشکلاتی که وجود دارد بیشتر فرهنگی اجتماعی است  و باید سازمان‌های مردم نهاد به سمت توانمندسازی آنان پیش روند. ممکن است فضای شهری را  توانمندسازی کنیم اما مهمترین کاری که در این مناطق حاشیه ای لازم است  صورت گیرد نهادسازی است.

    وی یادآور شد: باید نهادهای توسعه محله تشکیل شود. همچنین در کنار آن آموزش و توانمندسازی اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد. در ستاد بازآفرینی استان برای توانمندی و بازآفرینی مناطق حاشیه ای 7 میلیارد تومان تصویب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی