مدیران خودروعصر اعتبار

برای تحقق شهر جهانی تبریز -۲۰۱۸ کلید خورد;

ساخت پیشرفته‌ترین سرویس‌های بهداشتی در ایران

عصر ساختمان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بیشترین وظیفه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در ایران بر عهده وزارت راه است، از ساخت پیشرفته‌ترین سرویس‌های بهداشتی برای گردشگران در کشور خبر داد.

ساخت پیشرفته‌ترین سرویس‌های بهداشتی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، زهرا احمدی پور در توضیح این مسئله که شما به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره مشکلات سرویس‌های بهداشتی در سراسر ایران در مقابل برخی وزارتخانه‌ها که مسئول ساماندهی بودند ولی کم‌کاری کردند ایستادید، حال چه تضمینی برای همکاری وزیر راه درباره این کاستی گرفته شده است، اظهار داشت: ما در شورای امنیت ملی مصوبه ای داریم که در آنجا مشخص شده است که هر نهاد و وزراتخانه‌ای چه وظایفی دارد، که در زمینه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی با وزارت راه به صورت مشترک این مسئله را پیش می‌بریم.

    معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این رابطه یک مجموعه‌هایی را نیز با موضوع تبریز 2018 با محوریت گردشگری که در سال 2018 شکل خواهد گرفت، در این منطقه در قالب سرویس‌های بهداشتی پیشرفته‌ در حال ساخت هستیم، که به صورت مجموعه‌های پیش ساخته قابلیت نصب شدن را دارند، که هم اکنون کارهای مقدماتی آن را با همکاری منابع طبیعی در حال انجام هستیم.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توضیح بیشتر درباره این سرویس‌های بهداشتی پیشرفته عنوان کرد‌: این مجموعه‌ها به پنل انرژی خورشیدی مجهز خواهند شد، و امکانات جانبی همچون نمازخانه نیز خواهند داشت که در این‌باره با همکاری شهرداری استان آذربایجان شرقی، این طرح برای نخستین بار به صورت آزمایشی در این استان به اجرا در می‌آید تا این سرویس‌های بهداشتی جدید برای سال 2018 آماده شوند.

    احمدی پور تصریح کرد: این سرویس‌های بهداشتی که به صورت کانکس‌ و مجهز به پنل خورشیدی هستند دارای امکاناتی چون یک محل کوچک عرضه کالا، محلی برای شارژ تلفن‌همراه و نمازخانه بوده و محل خوبی برای توقف گردشگران خواهند بود.

    معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طی سفری که قبل از انتخابات به تبریز داشتم، مصوبه تجهیز این سرویس‌های بهداشتی در ستاد تبریز 2018 مطرح شد، بصورتیکه یک شرکت ایرانی نیز یک نمونه از این امکانات ارائه کرده است که معاونت سرمایه گذاری سازمان با این شرکت در حال توافق برای قیمت‌گذاری است و در مجموعه نیز تهیه و تجهیز این امکانات نیز به صورت کارگروهی و مشترک با نهادها و وزارتخانه‌های دیگر در حال انجام است.

    تبریز 2018 چه رویدادی است؟

    گفتنی است، سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد که در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود.

    براین اساس در نخستین معرفی - شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی - شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.

    همچنین برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد، این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد و قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی