مدیران خودروعصر اعتبار

توسط محقق ایرانی؛

دستگاه گرم کننده کم مصرف ساخته شد

عصر ساختمان- محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه گرم کننده کم مصرف برقی شدند که در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. از این دستگاه در صنعت ساختمان سازی، کاشی سازی، حمل و نقل استفاده می شود.

دستگاه گرم کننده کم مصرف ساخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مهدی باغچالی مجری طرح شیت گرم شونده از جنس پلی یورتان الستومر( با نام گرمشید) اظهار داشت: به دلیل اینکه در صنایع مختلف نیاز به یک گرم کننده حس می شد از این رو در صدد آمدیم تا چنین دستگاهی را که با برق کار می کند طراحی کنیم.

    وی با بیان اینکه این دستگاه فوق العاده کم مصرف است، خاطر نشان کرد: این طرح مورد نیاز صنایع کاشی سازی، حمل و نقل، ساختمان سازی و ... بوده و با برق کار می کند ولی فوق العاده کم مصرف است.

    وی با بیان اینکه این طرح در فستیوال صنایع پلاستیک و پلیمر ارائه شد، اظهار داشت: با توجه به نیاز صنعت، یک شرکت صنعتی از این طرح حمایت کرد و قرار است آن را به تولید انبوه برسانیم.

    این محقق با بیان اینکه گرم کننده برقی کم مصرف 35 مدل کاربرد دارد، خاطر نشان کرد:  این قرارداد به مدت 5 سال (اعطای لیسانس) بوده و به ارزش 900 میلیون تومان منعقد شده است.

    وی با اشاره به مزایای این طرح افزود: اهمیت صرفه جویی در مصرف برق، نبود وسیله گرم کننده بسیار کم مصرف در صنایع، خاصیت منحصر بفرد پارامتر ضریب رسانش بسیار پایین پلی یورتان، مقاومت مکانیکی بسیار بالای آن از مزایای این طرح به شمار می روند.

    باغچالی خاطر نشان کرد: مصرف برق این دستگاه 17 وات در ساعت است و گرمای تحویل شده 200 وات، هزینه مصرف برق در 24 ساعت 20 تومان، هزینه مصرف برق در یک ماه 600 تومان هستند که نشان از کم مصرفی این دستگاه دارد.

    این محقق با اشاره به اجزا و قطعات تشکیل دهنده دستگاه گرمشید گفت: برد الکترونیکی با صفحه نمایش درجه دما، ریموت کنترل، المنت مخصوص، ترموسوئچ ( جاسازی شده در داخل بخش پلیمری )، ترمو فیوز ( جاسازی شده در داخل بخش پلیمری )، پلیمر مخصوص از جنس الستومر  و سیم برق مرتبط با بخش پلیمری و باکس برد الکترونیکی از اجزای این دستگاه محسوب می شود.

    وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: مقاومت مکانیکی بسیار بالا، ضد آب و غیر قابل نفوذ بودن، طول عمر زیاد و دوام بالا، قابل اطمینان و ایمنی صد در صدی، ضد پارگی و خط و خش و ضد حریق و آتش، نبود محدودیت در تولید آن به اشکال مختلف هندسی و فضایی، امکان هوشمند سازی، وجود برد الکترونیکی پیشرفته جهت بهینه تر کردن مصرف برق پایین و امکان استفاده از دمای 25 درجه سانتیگراد تا دمای 110 درجه سانتیگراد از ویژگی های مهم این طرح به شمار می رود.

    به گفته باغچالی، این طرح نمونه خارجی ندارد و ثبت اختراع در ایران و اروپا شده است.

    ششمین فستیوال بازار دارایی فکری از سوی پارک فناوری پردیس، در زمینه نوآوری های صنعت پلاستیک و پلیمر شامل (لاستیک، رنگ  و رزین ، پلاستیک­ها و نوآوری های پلیمری وابسته به این صنایع) در اسفند ماه 95 برگزار شد. این طرح در ششمین فستیوال برگزاری از سوی پارک فناوری پردیس به مرحله سرمایه گذاری رسید.

    طرح های ارسالی به فستیوال ها در صورت امکان اجرایی شدن با انعقاد قراردادی به مرحله تجاری سازی می رسند. در این فستیوال طرح گرم کننده کم مصرف برقی به مرحله انعقاد قرار داد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار