مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر‌کل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست اعلام کرد:

حریق بیش از ۲ هزار هکتار مناطق حفاظت شده محیط زیست در سال ۹۵

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۲۱۰۰ هکتار از مناطق چهارگانه محیط زیست دچار حریق شد، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز این رقم را حفظ کنیم و مانع حریق بیشتر شویم.

حریق بیش از ۲ هزار هکتار مناطق حفاظت شده محیط زیست در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علی تیموری  درباره خطر آتش‌سوزی مناطق چهارگانه حفاظت شده سازمان محیط زیست و برنامه‌های سازمان متبوعش برای این منظور اظهار کرد: در سالهای 93، 94 و 95 برنامه‌های خوبی برای پیشگیری و اطفأی حریق در مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست انجام گرفت.

    وی ادامه داد: در سال 94 حدود 50 درصد آتش‌سوزیها نسبت  به مدت مشابه سال 93 در مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست کاهش پیدا کرد؛  در سال 95 نیز  35 درصد آمار آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه نسبت به سال 94 کاهش یافت.

    به گفته مدیرکل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست، ایجاد پایگاههای سیار اطفأ حریق در سطح استانها و تجهیز محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده از جمله دلایل عمده کاهش آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه سازمان محیط‌زیست بوده است.

    تیموری ادامه داد: استفاده از بالگرد طی سالهای گذشته موجب شده تا روند کاهش آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده محیط زیست را شاهد باشیم.

    وی با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌های پیشگیری از آتش‌سوزی و اطفأ حریق به استانها ابلاغ شده است، گفت: اجرای مانور اطفأ حریق در 10 استان کشور، پیگیری و استمرار برنامه‌های سالهای گذشته و تقویت تجهیزات استانها برای اطفأ حریق بخشی از برنامه‌های مدنظر است.

    مدیرکل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست اظهار کرد: آموزش جوامع محلی برای پیشگیری و اطفأ حریق در مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست بسیار اثرگذار است و این مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

    تیموری با بیان اینکه گروههایی هم برای آموزش جوامع محلی تشکیل شده است، افزود: یگانها و پاسگاههای سیار سازمان حفاظت محیط زیست هم در مناطق مختلف کشور و محلهای حفاظت شده آماده پیشگیری و اطفأ حریق هستند.

    وی تصریح کرد: تصور می‌کنیم که امسال با وجود افزایش پوشش گیاهی مناسب نسبت به سال گذشته بتوانیم جلوی رشد حریق در مناطق حفاظت شده را بگیریم.

    مدیرکل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم همانند سال 95 برنامه‌ها را به خوبی اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: در سال 95 حدود 2100 هکتار حریق در مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست ایجاد شد که البته نسبت به سال 94 کاهش را شاهد بوده‌ایم.

    تیموری اظهار کرد: امیدواریم که امسال نیز بتوانیم برنامه‌های پیشگیری و اطفأ حریق را اجرایی کنیم و در عملیات با توجه به تجهیز نیروها و مناطق از بالگرد هم استفاده کنیم تا مانع حریق بیشتر در مناطق حفاظت شده باشیم.

    گفتنی است، چندی قبل ناصر مقدسی؛ قائم مقام سازمان جنگلها اظهار کرده بود: امسال پوشش گیاهی در مراتع و جنگلهای کشور افزایش یافته است و  امکان آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع کشور بسیار زیاد است؛ این احتمال  آتش‌سوزی در تمام جنگلهای کشور و مراتع به‌ویژه استانهای زاگرسی بسیار زیاد وجود دارد و آمادگی لازم هم مدنظر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار