مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه آزاد اروند طرح نمونه شهر هوشمند کشور می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند به طور ازمایشی منطقه هوشمند کشور تبدیل می‌شود.

منطقه آزاد اروند طرح نمونه شهر هوشمند کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، اسماعیل زمانی در آئین افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند؛ افتتاح زیرساخت‌های ارتباطی منطقه آزاد اروند را آغازی برای اقدامی بزرگ دانست و اظهار داشت: قصد داریم زیرساخت‌های ارتباطی منطقه آزاد اروند را به‌عنوان پایلوت شهرهای هوشمند توسعه دهیم که این امر به همت مدیران و مسئولان این حوزه به‌ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است.
    وی تصریح کرد: در هیئت مدیره منطقه آزاد اروند زیرساخت‌ها را در دو بخش زیرساخت‌های نرم و سخت تعریف کرده‌ایم؛ برای توسعه اقتصادی منطقه، نخست باید زیرساخت‌های منطقه توسعه یابند، حوزه ارتباطات تن‌ها حوزه‌ای است که هم دارای زیرساخت‌های نرم و هم دارای زیرساخت‌های سخت است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: سازمان ملل متحد تا قبل از سال 2015، 13 آیتم برای شهرهای هوشمند تعریف کرده که طی مطالعات و بررسی‌های جدید این سازمان، تعداد آیتم‌های شهرهای هوشمند به 17 مورد افزایش یافت.
    زمانی ادامه داد: شهر هوشمند دارای آیتم‌های بسیار پیجیده نرم‌افزاری است که حقوق شهروندی یکی از نمونه‌های این آیتم‌ها است. حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی را باید جزو آیتم‌ها و محورهای اصلی شهرهای هوشمند دانست.
    وی ابراز امیدواری کرد با توسعه همه جانبه بویژه با رعایت حقوق شهروندی، شاهد توسعه بیشتر و شکل‌گیری جامعه‌ای متمدن‌تر باشیم.

    برقراری خط مستقیم کانتینری بین چابهار و بندر کاندلای هند

    با برقراری خط مستقیم کانتینری بین چابهار و بندر کاندلای هند، اتصال مستقیم بنادر هندوستان به چابهار فاصله زمانی بین دو کشور به کمتر از دو روز کاهش یافت.
    کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد ارتباط سریع و مستقیم حمل و نقل کانتینری بین بنادر دو کشور ایران و هندوستان و با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به برقراری خط مستقیم حمل کانتینر از بنادر موندرا و کاندلا به چابهار اقدام کرده است.
    خط مستقیم کشتیرانی با استفاده از دو فروند کشتی متعلق به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محمولات بنادر هند به چابهار را منتقل می‌کنند.
    بنا به این گزارش کشتی " آرزو" در اولین سفر خود تعداد 300 دستگاه کانتینر از مبدأ کاندلا و کشتی"یاران"، تعداد 141 دستگاه کانتینر از مبدأ موندرا به مقصد چابهار حمل کردند. با برقراری این خط تجار و صاحبان کالا می‌توانند محمولات وارداتی و صادراتی خود را بطور مستقیم و در مدت زمان کمتر از دو روز بین دو کشور مبادله کنند.
    لازم به ذکر است، افتتاح این خط تأثیر به سزایی در فعال کردن کریدور ترانزیتی شرق کشور و توسعه اقتصادی منطقه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار