مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

۱۲۲ واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ساخته شد

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بابیان اینکه ۳۸ هزار خانوار در استان تحت حمایت هستند گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۲ واحد مسکن برای مددجویان استان احداث و بیش از هزار و ۴۹۰ مورد مسکن بازسازی و تعمیر و ۶۱ مورد در روستاها مقاوم سازی شد.

۱۲۲ واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ساخته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  تسنیم , قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد اظهار داشت: نحوه توزیع اطعام در ماه مبارک رمضان به صورت تحویل کالا و با حداقل سرانه هر خانواده یک میلیون ریال است که هدف ما از اجرای این طرح تکریم مددجویان، استفاده بیش از یک وعده غذایی و افزایش میل و رغبت برای مصرف کردن این کالاها است.

    وی افزود: کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی در کنار ارائه خدمات حمایتی به جامعه هدف تعریف شده‌اش، خدمات فرهنگی، اجتماعی و ترویج سنت‌های حسنه امدادی و بسیاری از سرفصل‌هایی که مددجویان به آن نیازمند هستند را در دستور کار خود قرار داده که در این حوزه تلاش می‌کند.

    موسی‌نژاد تصریح کرد: بیش از 37 سرفصل در کمیته امداد وجود دارد که در همه این سرفصل‌ها خدمات به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد، تنها در بخش حمایت و سلامت 110 نوع خدمتی که جزو نیازهای ضروری خانواده‌ها است به مددجویان ارائه می‌شود.

    وی افزود: دهه چهارم کمیته امداد امام خمینی(ره) رو به پایان است که ویژه هر دهه برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است، در دهه اول برنامه‌های کمیته امداد در راستای برطرف کردن نیازها بود و در دهه‌های بعدی به ترتیب ترویج سنت‌های حسنه الهی، ورود به بحث اشتغال و کار برای نیازمندان، و اکنون در دهه چهارم شاه بیت این نهاد حمایتی توانمندسازی مخاطبین در بُعدهای مختلف است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات مالی و معیشتی در بین خانواده نیازمندان گفت: یکی از افتخارات کمیته امداد ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه است، البته یکی از علل رشد فقر این است که متاسفانه مسلمانان ما در جامعه اسلامی به وظایف و تکلیف شرعی خود به خوبی عمل نمی کنیم که در این زمینه روایات و احادیث بسیاری داریم؛ اگر زکات و دیگر سنت‌های حسنه پرداخت می‌شد بی شک شاهد این آمار فقر در جامعه نبودیم.

    موسی‌نژاد عنوان کرد: متاسفانه هنوز در جامعه ما فقر وجود دارد و این دره فقر روز به روز عمیق‌تر نیز می‌شود. ما در کمیته امداد تولیدکننده فقر نیستیم ولی بهره‌بردار فقر هستیم. باید تلاش ما این باشد که فقر را در جامعه بزدائیم و فقر در جامعه ما به حداقل برسد.

    حمایت از هزار و 500 کودک زیر 6 سال مبتلا به سوءتغذیه

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: بیش از 6 هزار و 700 دانش آموز و فرزند امداد زیر 24 سال در استان مرکزی وجود دارد که 750 نفر آنان بدون حامی بوده و در این ماه مبارک طرح حامی یابی ایتام و فرزندان محسنین از برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

    وی تصریح کرد: نزدیک به 2 هزار و 360 نفر از کودکان تحت پوشش کمیته امداد استان جز ایتام هستند و مابقی آنها مشمول طرح محسنین بوده که با برنامه‌ریزی صحیح امیدواریم در ماه میهمانی خدا امسال همه این کودکان صاحب حامی شوند.

    موسی‌نژاد بیان کرد: بیش از 850 خانواده زندانی در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که کمک و حمایت کمیته امداد مشمول آنان می‌شود چراکه کمک به خانوارهای زندانیان از دیگر وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

    وی ادامه داد: از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ماه مبارک رمضان دیدار خیران و مسئولان به منظور دلجویی از این قشر نیازمند و حمایت آنها است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد: جمع آوری زکات فطره در عید فطر و اختصاص آن در هر محله، مسجد و روستا به سمت نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است.

    موسی نژاد خاطرنشان کرد: به منظور عرضه بخشی از توانمندی‌های مددجویان و درآمد زایی بیشتر برای این قشر کمیته امداد استان اقدام به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان با 40 غرفه در پارک ملت اراک کرده است.

    وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان مرکزی صندوق ولایت را برای استفاده از ظرفیت خیران اجرا می‌کنیم گفت: با توجه به شعار سال گذشته با عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل تاکنون بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداد ایجاد شده که از این تعداد یک‌هزار و 664 مورد در روستاها و بیش از 60 درصد به مناطق محروم اختصاص یافته است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: همچنین یکی از اهداف امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی توسعه بیمه‌های اجتماعی است که اگر این مهم اتفاق بیافتد شاهد حداقلی رودی‌های این نهاد می‌شویم.

    موسی نژاد تصریح کرد: بیش از 44 هزار و 800 خانوار با سرپرست زن که خانه‌دار و کمتر از 50 سال سن در استان وجود دارد که مشمول بیمه اجتماعی می‌شوند و امیدواریم پس از رسیدن به سن بازنشستگی از مزایای این بیمه استفاده کنند.

    وی افزود: 2 هزار و 770 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی فاقد مسکن بوده و مستاجرند که زنان سرپرست خانوار 80 درصد این آمار را تشکیل می‌دهند که اگر مشکل مسکن آنها برطرف شود بیش از 50 درصد مشکل توانمندسازی این خانوارها برطرف می‌شود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته بیش از هزار و 490 مورد مسکن بازسازی و تعمیر و 61 مورد در روستاها مقاوم سازی شد، همچنین بیش از 122 واحد مسکن برای مددجویان استان ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

    موسی‌نژاد عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیش از 37 هزار خانوار را تحت حمایت‌ خود قرار داده و 16 هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با این نهاد همکاری دارند و بیش از 130 هزار مشترک صدقات ماهانه خود را به این نهاد پرداخت می‌کنند.

    وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های امسال کمیته امداد استان مرکزی حمایت از هزار و 500 کودک زیر 6 سال مبتلا به سوءتغذیه و کمک در تامین مخارج هزار و 100 بیمار صعب العلاج است و امیدواریم خیران هم در این زمینه بی از پیش ما را حمایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی