مدیران خودروعصر اعتبار

توسعه ۳۰۰ هکتاری فضای سبز عینالی تبریز

عصر ساختمان- شهردار تبریز از توسعه ۳۰۰ هکتاری فضای سبز ارتفاعات عون ابن علی(عینالی) این شهر طی سه سال اخیر خبر داد.

توسعه ۳۰۰ هکتاری فضای سبز عینالی تبریز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، صادق نجفی روز پنجشنبه در آئین رهاسازی 7 هزار قطعه انواع ماهی در دریاچه داغ گولی عینالی تبریز افزود: از این میزان 100 هکتار مربوط به سال های 93 و 94 و 200 هکتار نیز مربوط به سال گذشته است.
    وی با بیان اینکه چشم‌انداز طبیعت، نشاط و پویایی این مجموعه، هفته ‌به ‌هفته در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: طبق قولی که مدیریت عون‌ابن‌علی داده تا مرداد سال جاری، سنگفرش پیاده ‌راه 6 کیلومتری دسترسی به ارتفاعات عینالی تکمیل می شود.
    شهردار تبریز با بیان اینکه این کار در تشویق عموم شهروندان و استفاده گروه‌های ورزشی در این مسیر تاثیرگذار است، یادآوری کرد: توسعه کمی و کیفی مجموعه چند بعدی عینالی با داشتن تنوع خدمات و ظرفیت های سازنده در سایه تعامل سازنده با بخش‌های مختلف اجرایی انجام می شود.
    نجفی ادامه داد: احداث دریاچه 'داغ‌گولی'، اقدام ماندگاری است که تاثیرات زیست‌محیطی و تفریحی عینالی و سیمای کلی این مجموعه را رونق می بخشد.
    وی گفت: رهاسازی انبوه ماهی در دریاچه و توسعه زیست‌بوم با رهاسازی انواع گونه های سازگار با اقلیم شهر در مجاورت عون‌بن‌علی، نشان‌دهنده موفقیت مدیریت این مجموعه در جلب همکاری‌ سایر دستگاه‌های اجرایی است.
    شهردار تبریز یادآوری کرد: رهاسازی انبوه ماهی کپور و قزل‌آلا در داغ‌گولی از برنامه‌های مشترک سازمان توسعه عون‌ابن‌علی و اداره‌ کل شیلات استان است که در مراحل آتی بهره‌برداری از این مجموعه، نقش موثری دارد.
    نجفی افزود: استخر داغ‌گولی به تازگی با حجم 54 هزار مترمکعب توسط سازمان عون‌بن‌علی شهرداری تبریز آبگیری شده و علاوه بر تامین قسمتی از آب خام مورد نیاز پهنه‌های جنگل‌کاری شده عینالی، در افزایش رطوبت فضای‌ سبز و توسعه برنامه‌های تفریحی عینالی موثر است.
    وی گفت: ایجاد نمادها، آب نماهای زیبا و لوزام ورزش همگانی و اقدام های رفاهی و خدماتی مجموعه‌عون‌بن‌علی، این تفرجگاه زیبا را به یکی از کانون های اصلی گردشگری در تبریز تبدیل کرده‌ است.
     تفرجگاه کوهستانی عینالی با 5 هزار و 600 هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.
    کوه سرخ رنگ عینالی به ارتفاع یک هزار و 800 متری از سطح آب های آزاد در شمال تبریز قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار