مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسوول اعلام کرد؛

دولت درفکر سرپناه برای اقشار کم درآمد باشد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:براساس دستور رئیس جمهوری طرح مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رسد.

دولت درفکر سرپناه برای اقشار کم درآمد باشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان، اظهار داشت: براساس تصمیم دولت مشکل طرح های مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم برطرف و تحویل متقاضیان می شود.

    وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکل مسکن مهر در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در نشست امروز با مدیران و مسئولان دستگاه های دست اندرکار مسکن در سیستان و بلوچستان مجوز اختصاص 30 میلیارد ریال از محل فروش اراضی مسکونی و تجاری در اختیار این استان برای تکمیل باقی مانده خدمات روبنایی مسکن مهر صادر شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن توجه ویژه ای به استان های کم برخوردار دارد، گفت: این سازمان نهایت تسهیلات در زمینه واگذاری زمین به افراد علاقه مند برای سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در استان سیستان و بلوچستان در نظر می گیرد بطوری که واگذاری زمین با اقساط بیشتری به این قبیل افراد واگذار می شود.

    وی ادامه داد: بر اساس قانون در شهرهای برخوردار اقساط تسهیلات بین سه تا پنج سال تعیین شده اما در استانهای کمتر برخوردار اقساط طولانی تر در نظر گرفته می شود که برای استان سیستان و بلوچستان تا 20 سال نیز امکان تقسیط وجود دارد.

    وی با اشاره به اهداف سفرش به این استان گفت: مهمترین هدف این سفر بررسی مشکلات استان در حوزه زمین و مسکن است که خوشبختانه در نشست ها و بازدیدهای انجام شده مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد.

    وی تصریح کرد: دولت نهایت تلاش خود را در زمینه ایجاد سرپناه برای مردم بکار گرفته و وزارت راه و شهرسازی در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

    رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به معضل حاشیه نشینی و اقداماتی که در زمینه واگذاری زمین به حاشیه نشینان در دست انجام است، گفت: این وزارتخانه به حاشیه نشینی به عنوان یک معضل مجرمانه نگاه نمی کند بلکه آن را یک مشکل اجتماعی می داند و برای حل این مشکل برنامه ریزی و تلاش می کند.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی یک رویکرد کاملا علمی و کارشناسانه نسبت به مساله حاشیه نشینی دارد.

    مهندس عظیمیان با بیان اینکه متاسفانه 40 درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند، بیان کرد: دولت در ایجاد حاشیه نشینی خودش را مقصر می داند و در نتیجه نمی خواهد به آن نگاه حذفی داشته باشد بلکه تمام تلاش خود را معطوف به درمان این مشکل کرده است.

    وی افزود: رویکرد دولت در اجرای کارهای مطالعاتی برای شناسایی فیزیکی مناطق حاشیه نشین و استفاده از مشاورانی به منظور اصلاح و بازسازی این مناطق در چهار سال آینده نیز ادامه دارد و خواستار برخورد ملاطفت آمیز برای حل این مشکل است.

    رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه این سازمان بر اساس سیاست های تعریف شده به چند گروه زمین واگذار می کند، ادامه داد: خانواده شهدا، ایثارگران و خانواده های دارای 2 معلول از جمله این گروه ها هستند و مسکن اجتماعی نیز توسط کمیته امداد و خیران مسکن ساز برای افراد نیازمند فاقد مسکن ساخته می شود که زمین مورد نیاز در اختیارشان قرار می گیرد.

    وی افزود: همچنین به آحاد ملت از طریق تعاونی ها و به صورت گروهی زمین واگذار می شود.

    خانه‌های سازمانی در شهرهای مرزی قابل فروش نیست

    معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد واگذاری خانه های سازمانی به کارمندان دولت گفت: خانه های سازمانی در شهرهای مرزی قابل فروش نیست. تشخیص مرزی بودن شهرها بر عهده وزیر کشور است که بر اساس نظر وزیر کشور شهر زاهدان جزو شهرهای مرزی تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو