مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

اصلی ترین مسئله حوزه مسکن خانه اولی‌ها و بد مسکنی در حاشیه شهرها است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که اصلی ترین مسئله حوزه مسکن خانه اولی‌ها و بد مسکنی در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده است.

اصلی ترین مسئله حوزه مسکن خانه اولی‌ها و بد مسکنی در حاشیه شهرها است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت درجمع خبرنگاران در خصوص مسکن اجتماعی و نسل دوم شهرهای جدید گفت: شهرهای جدید نسل اول عمدتاً سرریز کلانشهرها را داشت که در نسل بعدی عمدتا بحث ما این است که در جایی قرار گیرد که امکان اشتغال و جود داشته باشد مانند جنوب ایران همچون شهرهایی مانند چابهار و اطراف عسلویه و پروژه‌های پارس جنوبی و جاهایی که امکان اشتغال وجود داشته باشد.

    وی ادامه داد: برنامه مسکن اجتماعی نیز برای سالی صد هزار تصویب شده و بنیاد مسکن نیز به عنوان مجری این کار انتخاب شد.

    آخوندی تاکید کردکه مسئله مسکن به خصوص برای جوانان در بافت فرسوده و بافتهای حاشیه ای اصلی ترین بحث ما است.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برای حضور در کابینه دولت آینده از او دعوت شده یا خیر، گفت: فکر نمی کنید خیلی زود است؟

    وی افزود: به طور کلی ما فهمی از مسائل عمده در حوزه حمل و نقل و بخش مسکن وشهرسازی داریم و درک مشترکی در دولت ایجاد شده است. به طور مثال در حوزه حمل ونقل مسئله ریل اولویت اصلی  است، شکل گیری صندوق توسعه حمل ونقل یکی از مسائل با اهمیت است و هرکس وزیر راه و شهرسازی شود باید این موارد را پیگیری کند.

    آخوندی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن نیز اصلی ترین مسئله، مسئله خانه اولی‌ها و بد مسکنی در حاشیه شهرها و در بافتهای فرسوده است که هرکس وزیر راه وشهرسازی شود باید در حوزه مسکن این مسائل را مورد هدف قرار دهد و پرداختن به سایر مسائل، کار بهینه‌ای نیست تا بتواند بهره وری اقتصادی داشته باشد.

    وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: اکنون نرخ تسهیلات در بافتهای فرسوده  و حاشیه‌ای به هشت درصد رسیده و فکر می کنم کمترین نرخ تسهیلات در ده سال گذشته است. بنابراین فکر می کنم قدرت خرید به اندازه کافی افزایش پیدا کرده که البته به اوضاع اقتصادی بستگی دارد و شورای پول و اعتبار باید تصمیم‌گیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو