مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده مسکن مهر در زنجان بسته شد

عصر ساختمان- با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان زنجان نخستین جشن اختتامیه مسکن مهر کشور در زنجان برگزار و پرونده مسکن مهر در این استان بسته شد.

پرونده مسکن مهر در زنجان بسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر از سال 86 آغاز شد و مسئولان در سطح کشور برای ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی دست به کار شدند.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این موفقیت دست یافتنی نبود مگر با استفاده از توان علمی، فنی و اجرایی استان که تمام مراحل طراحی، نظارت و اجرای پروژه مسکن مهر به دست نیروهای پر تلاش همین استان انجام شد.
    کلیم الله وثوقی افزود: 28 هزار و 28 واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و چهار هزار و 2 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان زنجان احداث شد.
    وی ادامه داد: در مرحله پایانی این پروژه 2 هزار و 362 واحد به بهره برداری می رسد و پرونده مسکن مهر کشور برای نخستین بار در زنجان بسته می شود.
    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: مسکن مهر طی چهار سال گذشته در سطح کشور تکمیل شده اما متاسفانه مسئولان اطلاع رسانی کافی را از چنین اقدام بزرگی نداشتند.
    حجت الاسلام علی خاتمی اضافه کرد: اصل احداث مسکن مهر بدون شک اقدام خوبی بود اما رعایت نکردن مباحث زیر ساختی در آن حاشیه های بسیاری را به دنبال داشت.
    وی یادآورشد: درست است که حکومت باید ساز و کارهایی را برای مدیریت سکونت مردم آن کشور بیندیشد اما بدون شک این موضوع در بلند مدت محقق می شود و اجرای آن در کوتاه مدت و بدون پشتوانه کارشناسی اشتباه هایی به دنبال خواهد داشت.
    تاسیس نشدن زیر ساخت هایی همچون مدرسه، مسجد، کلانتری و فضای سبز از کمترین مشکلات مناطقی است که برای احداث مسکن مهر در سطح شهرها پیش بینی شده اند.
    قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور مسکن مهر در ادامه این مراسم گفت: پیش از دولت نهم در قوانین مصوب احداث سالانه نزدیک به 500 هزار واحد مسکونی در سطح کشور پیش بینی شده بود.
    مهرآبادی اظهار کرد: با تصویب اجرای طرح مسکن مهر، برنامه ریزی برای احداث 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی بدون در نظر گرفتن مناطق مناسب در سطح شهرها و روند تامین زیرساخت های مورد نیاز، پیش بینی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
    وی خاطر نشان کرد: اصل اجرای طرح مسکن مهر خوب بود اما نبود پشتوانه کارشناسی و اجرا نشدن تدریجی آن مشکلاتی را به دنبال داشت که هنوز هم بسیاری از آنها مرتفع نشده است.
    مهرآبادی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر به دولت دهم باز می گردد اما در عمل فقط 700 هزار واحد آن در این دوره به اتمام رسید.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: بیش از 880 هزار واحد مسکونی مهر در دولت یازدهم به اتمام و بهره برداری رسیده است و دولت اهتمام جدی برای تکمیل واحدهای مسکونی باقی مانده و تحویل آنها به مردم دارد.
    وی افزود: به علت نبود پشتوانه کارشناسی و ساخت انبوه این واحدهای مسکونی، بسیاری از پروژه های مسکن مهر در سطح کشور بدون متقاضی رها شده اند.
    استاندار زنجان نیز گفت: دولت یازدهم در کمال مظلومیت و سکوت به خدمت رسانی پرداخته است.
    اسدالله درویش امیری یادآورشد: دولت یازدهم 56 درصد از مسکن مهر را در عمل اجرا و به بهره برداری رساند در حالی که از چنین اقدام بزرگی اطلاع رسانی خاصی انجام نشده است.
    وی تاکید کرد: در این استان 78 هزار میلیارد ریال یارانه و کمک بلاعوض برای مسکن مهر پرداخت شده است.
    درویش امیری اظهار کرد: فقط در سال 95 بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال در زنجان برای احداث مسکن اجتماعی در دولت یازدهم پرداخت شده است.
    استاندار زنجان گفت: دولت دوازدهم عزم خود را برای احداث مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد جامعه پیش بینی کرده و در دستور کار قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو