مدیران خودروعصر اعتبار

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان:

۲۸۱ یتیم تحت حمایت یزد به مسکن مناسب نیاز دارند

عصر ساختمان- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از نیاز به مسکن ۲۸۱ یتیم تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: تامین مسکن این افراد نیازمند اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال است.

۲۸۱ یتیم تحت حمایت یزد به مسکن مناسب نیاز دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  غلامرضا مشعلچی  در این رابطه تصریح کرد: طبق نیازسنجی انجام شده 281 نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد نیازمند مسکن و سرپناه مناسب هستند و بر اساس برآورد به عمل آمده بیش از 39 میلیارد و 318 میلیون ریال اعتبار برای خرید، ساخت و تعمیر و به‌سازی منازل مورد نیاز است که باید از طریق مشارکت خیران تامین شود .

    وی با بیان این که تمام ایتام شهرستان مهریز دارای سرپناه مناسب هستند، بیان کرد: 41 درصد از ایتام نیازمند به مسکن با جمعیت 118 نفر را ایتام تحت حمایت در شهرستان یزد تشکیل می‌دهند.

    مشعلچی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که 18 هزار و 139 حامی در استان یزد حمایت پنج هزار و 586 یتیم و فرزندان نیازمند غیریتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند، گفت: 33 درصد از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را کارمندان شاغل در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی(6051 نفر)، 32 درصد اصناف و بازاریان(5869 نفر)، 12 درصد خانه‌دار(2274 نفر)، هشت درصد فرهنگیان(1550 نفر) و 15 درصد را سایر اقشار جامعه تشکیل می‌دهند .

    وی با بیان این که سه هزار و 89 نفر از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت دختر و دو هزار و 497 نفر پسر هستند، تصریح کرد: بیش از 493 نفر از ایتام از حمایت حامیان نیکوکار در قالب طرح طاها(بیمه آتیه عمر و پس انداز ایتام) استفاده می‌کنند .

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اظهار کرد: خیران یزدی سال ‌گذشته 65 میلیارد ریال در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم مساعدت کرده‌اند .

    وی افزود: طرح محسنین از جمله طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده است، هم‌اکنون چهار هزار و 248 حامی در استان یزد حمایت یک هزار و 175 فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند و در سال 95 بیش از 13 میلیارد و 590 میلیون ریال به صورت نقد، کالا و خدمات توسط این حامیان به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده است .

    مشعلچی با اشاره به این که هم‌اکنون 13 هزار و 891 حامی سرپرستی چهار هزار و 413 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان را در قالب طرح اکرام عهده‌دار هستند، گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت پوشش را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند، سال گذشته بیش از 52 میلیارد ریال به صورت نقد و کالا از سوی حامیان طرح اکرام به ایتام مساعدت شده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو