مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان:

مشکل مسکن این است که مردم قدرت خرید ندارند

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان این که بازار مسکن انتظارات را برآورده نکرد، گفت: تقاضای موثر در بازار مسکن وجود دارد، اما مردم به دلیل کمبود نقدینگی نتوانسته اند وارد حوزه خرید مسکن شوند.

مشکل مسکن این است که مردم قدرت خرید ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، فرشید حاجت پور در خصوص تاثیرگذاری افزایش وام خرید بر بازار مسکن،  اظهار کرد: مهم ترین مسئله در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن، نرخ سود آن است، در واقع این نرخ تعیین کننده تاثیرگذاری وام بر بازار مسکن است.

    وی تصریح کرد: واضح و مبرهن است که در حال حاضر به تولید مسکن در کشور نیاز داریم و رقم نیاز نیز مشخص است، با توجه به این مهم یکی از تکالیف وزارت راه و شهرسازی باید مشخص کردن مسیر سرمایه گذاری برای تولید مسکن باشد.

    وی با یادآوری این که مسکن از سال گذشته رو به رونق بوده امام در عین حال انتظارات ما را برآورده نکرده است، ادامه داد: مردم با وجود پالس های مثبت بازار مسکن نتوانسته اند به صورت واقعی وارد آن شوند.

    دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور تاکید کرد: تقاضای موثر برای ورود به بازار مسکن وجود دارد و مردم هم برای این کار تمایل دارند اما تا زمانیکه شرایط تسهیل نشود نمی توان به وارد شدن تقاضاهای موثر به بخش مسکن امیدوار بود.

    پورحاجت مهم ترین مشکل این بخش را نقدینگی دانست و گفت: در حال حاضر مشکل در تقاضای خرید موثر مسکن است و دولت برای رفع این مانع باید ابزارهای مالی را فراهم کند، آنهم با یک نرخ سود مناسب و متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی