مدیران خودروعصر اعتبار

۸۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور

عصر ساختمان- معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از وجود ۸۰ هزار هکتار بافت فرسوده در ایران خبر داد و اعلام کرد: ۳۰۰۰ هکتار از این بافت فرسوده در شهر تهران واقع شده است.

۸۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمد فرید لطیفی در این باره گفت: معضل بافت فرسوده یکی از مواردیست که برای آن باید برنامه ریزی انجام شود. در حال حاضر برابر آخرین آمارها قریب به 80 هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور داریم که 2.5 میلیون واحد مسکونی در آن قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: اگر متوسط تعداد خانوارها را چهار نفر بدانیم به عبارتی می‌توان گفت که دستکم 10 میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

    معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره شهرهای دارای بیشترین بافت فرسوده نیز اظهار کرد: شهرهای بزرگی همچون تهران بیشترین بافت فرسوده را دارند به عنوان مثال در شهر تهران حدود 3000 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 260 هزار واحد مسکونی در آن قرار گرفته است.

    لطیفی افزود: برابر قانون برنامه پنجم توسعه باید این بافت‌ها نوسازی و بهسازی شوند که اقداماتی در دست انجام است اما باید اقدامات بیشتری نیز در دستور کار قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی