مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره عمران شهری خراسان شمالی:

۳ محله شهری در خراسان شمالی امسال بازسازی و نوسازی می شود

عصر ساختمان- رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: امسال سه محله در شهرهای استان زیر پوشش طرح های نوسازی و بازسازی قرار می گیرند.

۳ محله شهری در خراسان شمالی امسال بازسازی و نوسازی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی همتی اظهار کرد: در سطح کشور برای اجرای طرح های بازسازی و نوسازی 270 محله شهری طی سال جاری برنامه ریزی شده است که سهم استان از این تعداد سه محله در شهرهای بجنورد و شیروان است.
    وی افزود: در بجنورد محله 'صادقیه' و 'باقرخان' زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و در شیروان نیز ساکنان محله موسوم به زمین های کشوری از مزایای این طرح بهره مند می شوند.
    همتی تصریح کرد: طرح های عمرانی در بازسازی و نوسازی شامل اجرای خدمات همچون جمع آوری فاضلاب، اجرای آسفالت و یا ساخت سالن ها و زمین های ورزشی است.
    وی افزود: در این طرح که با مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی می شود، در صورت تامین زمین مورد نیاز پروژه، ساختمان مورد نیاز ساخته می شود و برای بهره برداری در اختیار دستگاه قرار داده می شود.

    * دغدغه خانه های غیرمقاوم در حاشیه
    رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به خسارت های زلزله در بجنورد اشاره کرد و افزود: شمار واحدهای خسارت دیده در بافت فرسوده شهری بجنورد انگشت شمار بوده اما، در نقاط حاشیه ای و گلستان شهر خسارت های زیادی بر ساکنان تحمیل شده است.
    وی تصریح کرد: خسارت ها در گلستان شهر از این رو زیاد بوده که این مکان به کانون زلزله نزدیک تر بوده است.
    وی خاطرنشان کرد: در نقاط حاشیه ای همچون باقرخان نیز واحدهای مسکونی که قدمت زیاد دارند بیشتر دچار خسارت شده اند.
    همتی افزود: یکی از دغدغه های ما، سکونت مردم در واحدهای غیرمقاومی است که در حاشیه های شهر به صورت غیراصولی و بدون رعایت ضوابط فنی ساخته شده اند.
    وی خاطرنشان کرد: در حادثه زمین لرزه اخیر، ساختمان ها با اسکت بتنی بیش از سازه هایی که با اسکلت فلزی اجرا شده اند، متحمل خسارت شده اند.
    رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی تصریح کرد: به نظر می رسد سازه ها با اسکلت فلزی به خاطر انعطاف پذیری که دارند، در برابر زلزله خسارت و آسیب کمتری دریافت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار