مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

کاهش ۸۰ درصدی قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌ها بسیار خوشحال‌کننده است

عصر ساختمان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی قراردادهای بهره‌برداری از جنگلها در کشور گفت: کاهش ۸۰ درصدی قراردادهای بهره‌برداری از جنگلها بسیار خوشحال کننده و تاثیرگذار خواهد بود.

کاهش ۸۰ درصدی قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌ها بسیار خوشحال‌کننده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار ظهر امروز در مراسم روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: کاهش 80 درصدی قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌ها بسیار خوشحال‌کننده است و این مهم در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه قرار گرفته بود و حائز اهمیت است.

    وی به برنامه ملی تنوع زیستی اشاره کرد و افزود: برنامه ملی تنوع زیستی باید جنبه عملیاتی یابد و کلید اجرایی شدن آن نیز فرابخشی و مرتبط با سایر دستگاه‌های ذیربط  است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم برنامه تنوع زیستی در دولت مورد تصویب قرار گیرد و تبدیل به راهکاری ملی برای اجرا شود.

    ابتکار با بیان اینکه بحث تنوع زیستی با گردشگری پایدار عجین است، گفت: در موضوع تنوع زیستی در ارتباط با گردشگری پایدار کارهای ارزشمندی شده و ما توانستیم بسیاری از مباحث نظری را به الگوهای علمی نزدیکتر کنیم و یکی از رویکردهای ما جذب جوامع محلی و سرمایه‌گذاران برای جذب گردشگری پایدار است.

    وی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت مناطق با همکاری استانداران و شورای برنامه‌ریزی استانها یکی دیگر از مباحث مورد تاکید در تنوع زیستی و جذب گردشگری پایدار است چرا که باید به جوامع محلی و استانها نیز توجه ویژه‌ای شود و آنها می‌توانند مشارکت کافی در جذب توریسم و تنوع زیستی داشته باشند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بخشی از حفاظت تنوع زیستی برعهده دولتها است، اظهار کرد: بخش دیگری از توجه به تنوع زیستی با فرهنگ و آموزش مرتبط است و به همین منظور گامهایی را برداشته‌ایم اما کافی نیست.

    ابتکار یادآور شد: طرح هر مدرسه یک محیط‌بان که در ابتدای امسال با همکاری آموزش و پرورش در 1700 مدرسه انجام شد همچنان ادامه دارد؛ یکی از اهداف آموزشی برای حفظ تنوع زیستی بوده است.

    وی افزود: در مرحله اول، طرح هر مدرسه یک محیط بان برای مدارس حاشیه اراضی حفاظت شده و زیستی برگزار شده و هدف آشنایی دانش‌آموزان با محیط‌بانی، طبیعت و تنوع زیستی بوده است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آگاهی جوامع محلی نسبت به تنوع زیستی می‌تواند از طریق سازمانهای مردم نهاد نیز انجام بگیرد و ما این مهم را در هر استان آغاز کردیم و بسیاری از سازمانهای مردم‌نهاد بحث آموزش درباره تنوع زیستی را مورد توجه قرار داده‌اند.

    ابتکار تاکید کرد: ما باید در مسئله آموزش و جذب مشارکت جوامع محلی توجه به مسئله معیشت را مورد تاکید قرار دهیم و به همین منظور نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است.

    وی با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است، گفت: ما به عنوان سازمان محیط زیست تصور می‌کنیم که تنوع زیستی و گردشگری پایدار می‌تواند یکی از زمینه‌های رشد اشتغال و تولید ملی باشد چرا که تولید ملی ارتباط مستقیمی با صنایع دستی، تولیدات محلی و حتی جذب گردشگران دارد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ما باید بتوانیم در هر استان تنوع زیستی و گردشگری پایدار را تعریف کنیم و آن را با سبد رشد تولید و اشتغال مورد توجه ویژه قرار دهیم.

    ابتکار تاکید کرد: کشور ایران تنوع زیستی بسیاری دارد و این تنوع زیستی که با تنوع فرهنگی عجین شده، می‌تواند کمک شایانی به جوامع محلی و رشد گردشگری کند.

    وی افزود: بحث تنوع زیستی یکی از مولفه‌های مهم در هویت، فرهنگ و اشتغال روستا و مناطق مختلف کشور است و حتی می‌تواند جلوی مشکلات مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ و حاشیه‌نشینی آنها را بگیرد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به طور حتم مشارکت جوامع محلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری پایدار و تنوع زیستی تاثیرگذاری بسزایی دارد و باعث رشد و پیشرفت کشور و جوامع محلی خواهد شد.

    ابتکار همچنین به بیان اینکه تغییر اقلیم، خطرات زیادی را برای کشور به‌دنبال دارد، تصریح کرد: تغییر اقلیم در کشور ما بسیار مهم است و اجرای برنامه‌های مقابله با آن به طور جد انجام شود؛ امیدواریم الحاق ما به توافقنامه پاریس هر چه زودتر نهایی شود و مسئله تغییر اقلیم، افزایش دما و کاهش بارندگی و سایر خطرات مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو