مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده مسکن مهر پرند بسته می‌شود

عصر ساختمان- مدیر عامل شهر جدید پرند اعلام کرد: پرونده مسکن مهر بسته می‌شود.

پرونده مسکن مهر پرند بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، سید علی‌اکبر طاهری در تشریح عملکرد این شرکت در سال 95 اعلام کرد: در سال 95 تعداد 14 هزار و 500 هزار واحد را در شهر جدید پرند به افتتاح رساندیم که 6500 واحد آن در هفته دولت و مابقی از آبان‌ماه تا پایان سال بهره‌برداری رسید.
    مدیرعامل شهر جدید پرند همچنین درخصوص افزایش تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان نیز بیان کرد: سعی داریم باتوجه به تأکیدات دولت، مسکن مهر پرند را تا پایان دولت یازدهم به اتمام رسانده و پرونده این پروژه‌ها را ببندیم که قطعا این اقدام نیز با همکاری تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در منطقه به اجرا خواهد رسید.
    وی همچنین در ادامه از امضای قرارداد شرکت عمران شهر جدید پرند با دانشگاه آزاد این شهر و با مشارکت اساتید دانشگاه صنعتی شریف برای تبدیل پرند به اولین شهر جدید هوشمند کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: براین اساس قرار است تا پرند به عنوان پایلوت میان سایر شهرهای جدید در این پروژه قرار بگیرد.
    این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: همچنین در این مدت تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه تهران جهت انجام مطالعات اجتماعی و آسیب‌شناسی لازم با هدف هویت‌بخشی به این شهر جدید به امضا رساندیم که به دنبال آن قرار شد تا تعامل بین اقوام و قومیت‌های گوناگون مستقر در شهر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
    طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه فراخوان سرمایه‌گذاری و مشارکت درساخت و سازهای شهر جدید پرند در سال 95 منجر به عقد 80 تفاهم نامه در این منطقه شد که درحال حاضر اقدامات کارشناسی آن رو به اتمام است.
    وی با بیان این مطلب که در سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد تومان برای بحث آماده‌سازی معابر در پرند هزینه شد گفت: از فاز 3 سایت‌های مسکن مهر عملیات اماده‌سازی را شروع کردیم که تا کنون بخش شمالی آن به پایان رسیده است. این مقام مسئول همچنین از انجام عملیات ساخت فضای سبز و تفریحی در کنار اقدامات احداث معابر نیز در پرند طی سال گذشته خبر داد و افزود: طی این مدت نزدیک به 65 هزار نهال در مناطق مختلف شهر کاشته شد و چندین بوستان به همراه وسایل بازی در اختیار شهروندان قرار گرفت.
    طاهری با تأکید بر این نکته که به تصور من سال 96، سال بسیار خوبی برای شهر جدید پرند خواهد بود گفت: ما در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شهردرای پرند به امضا رساندیم که براساس آن شرکت عمران به ازای خرید و صدور مجوزهای ساختمانی 50 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت می‌کند تا ضمن توانمندسازی این سازمان به انجام پروژه‌های حمل و نقلی و زیرساختی نیز کمک کند.
    طاهری همچنین اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی همچنین با واگذاری زمین رایگان به سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی زمینه لازم برای ساخت مدرسه، کلانتری، مسجدو ... را در شهرهای جدید فراهم می‌کند که امید است با کمک این دستگاه‌ها هرچه سریعتر این گونه اقدامات با هدف ارتقای کیفیت زندگی در شهر‌ها انجام شود.
    این مقام مسئول درباره قطار حومه‌ای پرند نیز بیان کرد: شرکت عمران شهر جدید پرند متعهد شد تا با پرداخت 135 میلیارد تومان به شرکت راه اهن در ازای کارکرد و اقدامات این شرکت در دو خطه کردن مسیر ریلی قطار حومه‌ای تهران به سمت پرند به این پروژه کمک کند که خوشبختانه آمادگی انجام این کار در واگذاری اراضی لازم به راه‌اهن را دارد.
    طاهری در پایان درباره بحث متروی شهر جدید پرند اعلام کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده قرار است مترو در بهار سال 96 به فرودگاه امام خمینی (ره) برسد که در صورت تحقق این امر می‌توانیم امیدوار باشیم این خط ریلی تا پایان سال به پرند نیز برسد.
    به گفته این مقام مسئول شرکت عمران پرند در سال 92 تمامی اقدامات لازم جهت احداث پل و انجام زیرساخت‌های احداث مترو را تا پرند انجام داده و این پروژه را از ان زمان به شهرداری واگذار کرده است، از این رو متولی تکمیل پروژه شهرداری خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو