مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه عنوان کرد؛

تسهیلات دولتی ساکنان بافت فرسوده به انبوه‌سازان داده می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیرراه و شهرسازی اظهارداشت: دولت ۵۰ درصد از وام بافت فرسوده را به انبوه‌سازان پرداخت می‌کند.

تسهیلات دولتی ساکنان بافت فرسوده به انبوه‌سازان داده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی در خصوص اعطای تسهیلات نوسازی به انجمن انبوه‌سازان اعلام کرد:در نشست برگزار شده با حضور نمایندگانی از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، انجمن صنفی انبوه سازان، بانک مسکن، شرکت عمران و بهسازی شهری و ... شیوه های اجرایی و برنامه‌های حمایتی برای عملیاتی کردن برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در این جلسه موانع اجرایی مدل‌های پیشنهادی دولت با عنوان مدل های «توسعه‌گر» و «زمین صفر» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد که 50 درصد از تسهیلات نوسازی به انبوه‌سازان کشور به عنوان اولویت واگذاری تسهیلات اختصاص یابد.

    همچنین مبادله مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل تأمین منابع مالی «توسعه‌گر» جهت اعلام نظر، تعریف بسته‌های پیشنهادی با مدل‌های متنوع اجرایی، از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست به شمار می‌رود.

    گفتنی است بر اساس مصوبه هیئت دولت در سال 94، بانک های عامل مکلف به پرداخت تسهیلات نوسازی با عنوان بافت فرسوده با سود 9 درصد ساکنان این بافت ها هستند که بر اساس این مصوبه، دولت مابه التفاوت سود آن (12 درصد) را به بانک عامل پرداخت خواهد کرد. اما از این پس نیمی از این تسهیلات به جای مردم به انبوه سازان تعلق می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی