مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر طرح جامع مسکن:

ادامه سیاست‌های عاقلانه مسکن در دولت دوازدهم

عصر ساختمان- مدیر طرح جامع مسکن با بیان اینکه با توجه به تمدید دولت روحانی اجرای سیاست های عاقلانه در مسکن ادامه می یابد، گفت: الگوی دولت، توسعه بخش مسکن مبتنی بر تقاضای سوداگرانه نیست و نخواهد بود.

ادامه سیاست‌های عاقلانه مسکن در دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، فردین یزدانی درباره وضعیت بازار مسکن با توجه به نتیجه انتخابات و تداوم فعالیت دولت روحانی، اظهار داشت: به طور قطع با ادامه دولت آقای روحانی روند فعلی مبتنی بر پاسخ به نیازهای مصرفی در بخش مسکن ادامه خواهد داشت.

    وی افزود: در دولت یازدهم شاهد افزایش رشد نرخ اقتصادی بودیم که البته بخشی از آن مربوط به بخش نفتی بود  اما این رشد باید در دولت دوازدهم به سایر بخش‌ها از جمله مسکن تسری پیدا کند.

    یزدانی ادامه داد: تسری نرخ رشد اقتصادی به بخش مسکن از این کانال محقق می‌شود که قدرت خرید مردم افزایش یابد. این افزایش قدرت خرید هم تنها از طریق افزایش سقف تسهیلات امکان پذیر نیست و یک بخش مهم آن واقعی شدن درآمدها است.

    مدیر طرح جامع مسکن ادامه داد: در دولت یازدهم توسعه بخش مسکن مبنی بر پاسخ به تقاضای مصرفی بوده که این سیاست عاقلانه در دولت دوازدهم هم ادامه پیدا می‌کند.

    وی تاکید کرد: الگوی دولت فعلی توسعه بخش مسکن مبتنی بر تقاضای سوداگرانه نیست و نخواهد بود.

    یزدانی با بیان اینکه امسال می‌توانیم در بخش مسکن به یک رشد نسبی دست پیدا کنیم اظهار داشت: توسعه بخش مسکن براساس رشد تقاضای مصرفی خواهد بود و جهش‌های قیمتی و جهش‌های سرمایه‌گذاری در این بخش همانند سال‌های 86 تا 91 را دیگر تجربه نخواهیم کرد.

    مدیر طرح جامع مسکن با بیان اینکه به طور قطع در سال جاری شاهد رونق نسبی بازار خواهیم بود گفت: هر رونقی با یک افزایش قیمت ملایم همراه است که در بخش مسکن این افزایش قیمت به طور قطع کمتر از نرخ تورم خواهد بود و مردم نگران افزایش قیمتی در بازار مسکن مانند دولت‌های نهم و دهم نباشند.

    وی همچنین درباره تحریک بخش تولید در حوزه مسکن در دولت دوازدهم گفت: به طور قطع شاهد رونق خاص تولید مسکن متناسب با گروه‌های متوسط خواهیم بود.

    یزدانی افزود: در سال گذشته شاهد بودیم که واحدهای مسکونی متناسب با گروه‌های متوسط رونق ملایم داشت و این رونق ادامه پیدا خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته بازار واحدهای لوکس در رکود بود ادامه داد: تولیدکنندگان حرفه‌ای با توجه به رشد تقاضای مصرفی به سمت بازار خانه‌های متناسب با گروه‌های متوسط هدایت می شوند و شاهد رشد تقاضا در این گروه‌ها خواهیم بود.

    مدیر طرح جامع مسکن ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بیش از صد هزار فقره تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم امسال وارد بازار خواهد شد و این ورود تسهیلات منجر به رونق نسبی واحدهای گروه‌های متوسط  می‌شود.

    وی گفت: معتقدم دولت باید حمایت خاص از گروه‌های کم‌درآمد برای تامین مسکن داشته باشد. طرح مسکن اجتماعی که اواخر سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید از چند بخش تشکیل شده است که یکی از بخش‌های آن پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت و ارائه اراضی به سازندگان مسکن است. بخشی از اعتبارات طرح مسکن اجتماعی از بودجه دولت تامین می‌شود و بخشی دیگر از طریق اخذ تسهیلات از بانک‌ها که دولت یارانه سود بانکی را می‌پردازد.

    یزدانی تاکید کرد: در طرح‌های دولتی به طور قطع دولت باید یارانه بپردازد در غیر این صورت بخش خصوصی وارد این طرح‌ها نمی‌شود.

    مدیر طرح جامع مسکن با اشاره به احتمال تغییر در سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم گفت: معتقدم چه با ادامه حضور آقای آخوندی و چه ورود فرد جدیدی به این حوزه باید سیاست‌های مسکن همچنان مبتنی بر پاسخ به تقاضای مصرفی باشد و برنامه و طرح‌ها در حوزه مسکن تقویت شوند که معتقدم یک بخشی از آن توجه به طرح مسکن اجتماعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو