مدیران خودروعصر اعتبار

نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه مشاهیر

عصر ساختمان- تقدیر از موزه‌داران برتر، نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه مشاهیر و ایجاد کارگاه مرمت در کاخ گلستان از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و جهانگردی در این هفته بود.

نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه مشاهیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، در این هفته کاشی ماندگار بر سردر خانه ایران درودی، نقاش و نویسنده نصب شد.

    به گفته فرهاد نظری مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی قرار است من بعد بر سر درخانه هنرمندان، مشاهیر،  کاشی ماندگار نصب شود تا خانه این افراد در تهران شناسایی شود.

    در این هفته همچنین به مناسبت شعار روز جهانی موزه، مراسمی در موزه ملی ایران برگزار شد. در این برنامه، محمدرضا کارگر مدیر کل موزه های کل کشور از رشد 120 درصدی موزه های غیردولتی خبر داد و گفت: در سال جاری نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه «لوور» کره جنوبی و ارمنستان در ایران برپا می شود.

    همچنین در این مراسم از برخی مدیران موزه ها، راهنمای موزه دار بخش خصوصی و غیره تقدیر شد. بررسی اجرای تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی با دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان برنامه دیگری بود که در این هفته توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار شد.

    در این نشست چگونگی اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی و آموزشی بین آموزشگاه سیستان و بلوچستان و پژوهشگاه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این هفته اعلام شد در روز 28 اردیبهشت موزه های کشور برای بازدید عموم مردم رایگان خواهد بود.

    در این هفته سرپرست ایرانی هیئت باستان شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان یکی از جالب ترین کشفیات این فصل کاوش از دوره هخامنشی، ساسانی و دارای متأخر اسلامی در ایران را کشف تونلی بزرگ با چند فضای مرتبط با هم اعلام کرد.

    پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه مرمتی در کاخ گلستان ایجاد کرد تا اشیای تاریخی کاخ و پایگاه های دیگر به ویژه نود تابلوی کاخ در آن مرمت شود.

    در این هفته سرود «ای ایران» به عنوان سرودی که صد درصد فارسی است در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار