مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۱۵ درصدی حجم معاملات مسکن

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: معاملات مسکن از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رشد ۱۵ درصدی حجم معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از جام جم آنلاین ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: معاملات مسکن از ابتدای امسال تا کنون حدود 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. اگر چه هنوز بازار مسکن رونق نیافته، اما انجام معاملات از ابتدای امسال خوب بوده و یک رشد نسبی را در این حوزه شاهد هستیم، هم اکنون در این حوزه قیمت ها با ثبات است و پیش بینی می شود تا پایان نیمه اول امسال حجم معاملات به سمت پیش رونق خواهد رفت ولی افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

    وی در رابطه با وضعیت معاملات در شهرستانها نیز گفت: سال گذشته در شهرستانها افزایش معاملاتی را شاهد نبودیم ،‌اما امسال در برخی از شهرستانها شاهد رشد معاملات هستیم .

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام این که بازار مسکن هنوز کاملا از رکود خارج نشده است، گفت: قیمت ها در بازار مسکن همچنان ثابت مانده و در صورت خروج از رکود و رونق بازار مسکن افزایش قیمت ها همانند آنچه سالها پیش اتفاق افتاد رخ نخواهد داد.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه به وضعیت قیمت اجاره بهای واحدهای استیجاری در شهر تهران اشاره کرد و افزود: پیش بینی ما این است که امسال اجاره بهای واحدهای استیجاری در تهران افزایش قیمت چندانی نداشته باشد و ثابت بماند.

    عقبایی با اشاره بر لزوم برنامه ریزی در حوزه مسکن اظهار داشت: وزارت راه به عنوان متولی اصلی مسکن در دولت و کشور و در کنار آن نهادهای دیگری مانند بنیاد مسکن، شهرداری ها و حتی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مسکن تاثیرگذار هستند اما می بینید که با وجود این تعداد دستگاه مرتبط با مسکن، چشم اندازی در این حوزه وجود ندارد.

    وی اضافه کرد:نتیجه نبود برنامه ریزی پیوسته این می شود که دولت قبل طرح مسکن مهر را اجرا می کند اما دولت یازدهم همین طرح را محکوم و آن را اشتباه می داند، پس بنابراین دولت ها باید در قالب برنامه کلان به مسئله مسکن نگاه کنند و برای آن برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشند.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه ریزی و چشم اندازی نداشته ایم و دولت های قبلی و فعلی بر اساس سلایق و علایق و دیدگاه های مدیریت خودشان، سکان داری بخش مسکن را بر عهده دارند.

    عقبائی گفت: متاسفانه بانک‌ها به جای انجام امورات اصلی، بنگاه داری می کنند و تا زمانی که سیاست‌های پولی و بانکی اصلاح نشود، بخش مسکن وارد رونق نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو