مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۷ ایستگاه خط ۷ مترو در آینده‌ای نزدیک

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در آینده نزدیک خط ۷ ایستگاه مترو با ۷ ایستگاه و ۲۲ کیلومتر مربع مساحت از میدان بسیج تا میدان صنعت افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۷ ایستگاه خط ۷ مترو در آینده‌ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح 114 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 16 که امروز(چهارشنبه) در بوستان ترافیک این منطقه برگزار شد، با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های اجرا شده در جایگاه خود بی‌نظیر هستند، اظهار داشت: این امر نشانه مجاهدت و فداکاری همکاران ما در شهرداری تهران است که به صورت شبانه‌روزی پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند.

    وی افزود: بدون شک همکاران ما برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها از خودگذشتگی زیادی انجام می‌دهند و از وقت خود برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های خدمت رسان به مردم استفاده می‌کنند که این امر یک خدمت بسیار مؤثر است.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: با بازدید‌هایی که از پروژه‌های این منطقه داشتم، متوجه شدم که امروز فاصله بین شمال و جنوب شهر تهران بسیار کاهش یافته و این فاصله همانند گذشته آن قدری نیست که به چشم بیاید.

    حسینی به افتتاح بوستان بانوان در منطقه 16 اشاره کرد و گفت: این بوستان در جایگاه خود بی‌نظیر است و از این پس بانوان می‌توانند از این بوستان و استخر باز آن استفاده کنند.

    وی ادامه داد: بدون تردید بانوان مناطق شمال تهران از داشتن چنین بوستان بانوانی محروم هستند، به همین دلیل این بوستان افتتاح شده حاکی از کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به افتتاح پل کابلی جوادیه اشاره کرد و افزود: این پل کابلی یک پل بی‌نظیر است و توانسته یک تحول بزرگ در شهر تهران ایجاد کند، چرا که همانند این پل در شهر تهران وجود ندارد.

    حسینی با اشاره به تأکیدات شهردار تهران مبنی بر اولویت‌ دادن به مناطق جنوبی شهر تهران گفت: امروز با اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌های شهر این اولویت‌ها تحقق یافته و به مناطق جنوبی شهر تهران اهمیت داده شده است.

    وی یادآور شد: زمانی وضعیت بزرگراه آزادگان بسیار نامناسب بود و هر روز شاهد ترافیک زیاد در معابر بودیم اما امروز با افتتاح و حل مشکلات راه آزادگان مشکلات حل شده و شاهد کاهش ترافیک در این منطقه خواهیم بود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای اقدامات مناسب در شهر تهران توانستیم با استاندارد‌ها این پروژه‌ها را اجرایی کنیم، تأکید کرد: امروز یک رئیس جمهور افتتاح پروژه‌ای را انجام می‌دهد که کلنگ‌ آن در سالیان گذشته توسط یک رئیس جمهور دیگر زده شده بود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نمی‌توان برای پروژه‌های پارک ترافیک منطقه 16، سقف در نظر گرفت، گفت: امیدوارم با افتتاح این پروژه فرهنگ ترافیکی افزایش یابد و روز به روز شاهد اثرگذاری شانزدهمین پارک ترافیک که در منطقه 16 افتتاح شد، باشیم.

    حسینی یادآور شد: بدون تردید آموزش ترافیکی دانش‌آموزان در سنین پایین تا آخر عمر آن ها اثرگذار خواهد بود، به همین دلیل باید در راستای افزایش فرهنگ ترافیک در شهر تهران همچنان تلاش مستمر داشته باشیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تمام پارک‌های ترافیکی شهر تهران در ایام تابستان باز هستند، گفت: ظرفیت آموزش ترافیک در این ایام به دانش‌آموزان بیشتر از گذشته بود و دانش‌آموزان می‌توانند از ظرفیت ایجاد شده به خوبی استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه مردم تهران باید همانند گذشته دوچرخه استفاده کنند، تصریح کرد: زمانی از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می‌شد اما امروز مردم عادت کردند برای رفتن به سر کوچه هم از ماشین استفاده کنند، در حالی که این موضوع غلط است و باید اصلاح شود.

    حسینی با بیان اینکه پیاده‌روی در همه شهرهای دنیا برای سلامت توصیه می‌شود، افزود: درخواست داریم مردم به سلامتی خود اهمیت دهند و به جای استفاده از اتومبیل از دوچرخه استفاده کنند و روزانه حداقل وقت خود را به پیاده روی اختصاص دهند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مترو شهر تهران گفت: مترو شهر تهران از 170 کیلومتر گذشت و هم اکنون در حال بهره‌برداری از 100 کیلومتر دیگر خطوط مترو هستیم و در آینده نزدیک خط 7 ایستگاه مترو با 7 ایستگاه و 22 کیلومتر مربع مساحت از میدان بسیج تا میدان صنعت افتتاح خواهد شد.

    وی ادامه داد: خط 6 مترو تهران که از دولت‌آباد آغاز می‌شود با 38 کیلومتر مساحت در نیمه اول امسال با 20 ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

    حسینی با بیان اینکه خط 8 مترو تهران که از نمایشگاه آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) آبروی نظام است، گفت: این خط یکی از فاخرترین خطوط مترو تهران است، چرا که کسانی که به ایران سفر می‌کنند با دیدن این خط مترو می‌توانند از معماری زیبای ایران بهره‌مند شوند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در برخی از پروژه‌های اجرا شده، نسبت به ما کم اخلاقی و بی‌اخلاقی می‌کنند، گفت: بدون تردید باید قضاوت را در خصوص پروژه‌های اجرا شده به مردم بسپاریم، چرا که نظر مردم برای ما کافی است.

    وی با انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: امیدوارم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شورای اسلامی شهر و روستا کسانی انتخاب شوند که بتوانند معضلات شهر و کشور را حل کنند، چرا که هم اکنون بیکاری و اشتغال یکی از مهمترین مسائل ایران محسوب می‌شود.

    حسینی ادامه داد: 90 در صد از مشکلات اعتیاد و کارتن خوابی مربوط به مسئله بیکاری است، به همین دلیل اگر به بحث اشتغال و تولید و همچنین استفاده از توان داخلی توجه شود زندگی مردم تغییر پیدا خواهد کرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: شهر تهران نفت ندارد و زندگی آن از روی عوارض شهری می‌گذرد، به همین دلیل امیدوارم کسانی برای شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شوند که بتوانند زمینه خدمت بیشتر در شهر تهران را فراهم کنند که البته این امر مهم بستگی به انتخاب شایسته مردم دارد.

    *شورای حل اختلاف در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها تصمیمی نگرفته است
    مازیار حسینی معاون حمل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح 114 پروژه اجتماعی فرهنگی ورزشی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه‌های اجرا شده در منطقه 16 جزء کم‌نظیرترین پروژه‌ها محسوب می‌شوند، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون تردید کیفیت مناسبی را در اجرای پروژه‌ها مشاهده می‌کنیم که این امر قابل تقدیر است.

    وی با اشاره به افتتاح خطوط 6و7 مترو تهران افزود: هفته گذشته تست گرم خط 7 مترو تهران را انجام دادیم و طی روزهای آینده این خط را با 7 ایستگاه و 22 کیلومتر مساحت به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند.

    حسینی ادامه داد: حفاری خط 6 مترو تهران تکمیل شده و نیمه اول امسال این خط با 38 کیلومتر مربع مساحت افتتاح خواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: لایحه افزایش نرخ کرایه‌ها به شورای حل اختلاف ارسال شده اما شورای حل اختلاف هنوز در خصوص آن تصمیمی نگرفته و مبلغی را نیز اعلام نکرده است.

    وی افزود: رانندگان تاکسی در انتظار افزایش نرخ کرایه‌ها هستند، به همین دلیل امیدواریم طی روزهای آینده یک تصمیم نهایی در خصوص این موضوع گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار