مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست خبری مدیریت موزه نیاوران مطرح شد؛

رشد۴۷ درصدی بازدید از کاخ موزه نیاوران در نوروز ۹۶

عصر ساختمان- مدیر کاخ موزه نیاوران از رشد ۴۷ درصدی بازدید نوروزی از این کاخ موزه خبر داد.

رشد۴۷ درصدی بازدید از کاخ موزه نیاوران در نوروز ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری برنامه‌های فرهنگی کاخ موزه نیاوران که امروز در این کاخ موزه برگزار شد؛ رئوف، مدیر کاخ موزه نیاوران از رشد 47 درصدی بازدید نوروزی از این کاخ موزه خبر داد و اظهار داشت: درآمد ما نیز در نوروز 96، دو برابر شد.

    وی افزود: محدوده نیاوران از گذشته تا به امروز نشست داشته و این نشست در محدوده کاخ صاحبقرانیه شدیدتر است.

    مدیر کاخ موزه نیاوران گفت: هم‌اکنون در خصوص مرمت کاخ صاحبقرانیه تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه تحقیقات مسکن امضا شده و ما حتما باید در بخش استحکام بخشی این کاخ اقدام کنیم؛ اما هنوز پیمانکاری برای آن پیدا نکرده‌ایم زیرا شرایط این کاخ به گونه‌ای است که در کار مرمت آن نمی‌توانیم از ماشین‌آلات استفاده کنیم.

    رئوف ادامه داد: هم‌اکنون برای کاهش خطر نشستی که به خاطر برخی از گودبرداری‌ها شدت یافته سعی داریم که شمال و جنوب کاخ را به هم بدوزیم.

    وی تصریح کرد: ما در خصوص صاحبقرانیه محدودیت اعتبار نداریم.

    مدیر کاخ موزه نیاوران در بخش دیگری از سخنانش گفت: معاونت معرفی و آموزش سازمان میراث فرهنگی باید احیا شود تا مردم با نوع استفاده از میراث فرهنگی آشنا شوند.

    رئوف در بخش دیگری از این نشست خبری به ادعای بنیاد مستضعفان برای مالکیت کاخ های سعدآباد و نیاوران اشاره کرد و اظهار داشت:چند سالی است که بنیاد مستضعفان ادعای خودش در خصوص مالکیت کاخهای سعدآباد و نیاوران را پیگیری میکند اما خاندان پهلوی اصلا اموالی نداشتند که کسی آنها را مصادره کند بنابراین من به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد دادم که ضرورتی ندارد به این حوزه وارد شویم زیرا وظیفه نگهداری این مجموعه در 38 سال گذشته برعهده سازمان میراث فرهنگی بوده و این سازمان هزینه هایی کرده و در صورتی که کاخها به بنیاد مستضعفان داده شود باید به دولت برگردند.

    وی افزود:از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی براساس وظایفی که برای این سازمان تعریف شده موظف به نگهداری از مجموعه های تاریخی بوده و به نظر نمیرسد که بنیاد مستضعفان حاضر شود هزینه رسیدگی به آنها را برعهده بگیرد.

    مدیر کاخ موزه نیاوران تصریح کرد:بازدید از کاخ موزه نیاوران در روز انتخابات همچون روزهای دیگر آزاد است و احتمال دارد با استانداری تهران صحبتهایی را انجام دهیم تا یک صندوق سیار را در کاخ موزه دایر کنند.

    رئوف در بخش دیگری از سخنانش به نقش حمایتی انجمنهای میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت:فعالیت این انجمنها با روی کار آمدن دولت یازدهم از سر گرفته شد و ما در آخرین جلسه ای که با رئیس سازمان میراث فرهنگی داشتیم از وی خواستیم که در حوزه انجمن های میراث فرهنگی از مردم به عنوان میراث یاران بهره ببریم.

    وی ادامه داد:امروزه فعالیت انجمنهای میراث فرهنگی به عنوان ملاک ارزیابی استانها تعریف شده اند.

    مدیر کاخ موزه نیاوران در بخش دیگری از نشست خبری برنامه های فرهنگی کاخ موزه نیاوران به وضعیت فعلی کاشی های تخریب شده محوطه این کاخ موزه اشاره کرد و اظهار داشت:هم اکنون کاشیهای جدید طراحی شده اند و استحکامات زیر آنها نیز ترمیم شده است.

    همچنین؛وحید قاسمی، مشاور فرهنگی مدیر کاخ موزه نیاوران در بخش دیگری از نشست کاخ موزه نیاوران به تشریح برنامه های فرهنگی این کاخ موزه در روزهای هفته میراث فرهنگی پرداخت و گفت:ما برای کاخ موزه نیاوران طرح"نیاوران و فرهنگ شهروندی "را تعریف کرده ایم و از برنامه های مرتبط با این طرح میتوان به دعوت از همسایگان این کاخ موزه برای بازدید رایگان از آن اشاره کرد.

    وی افزود:برگزاری سلسله نشستهای مروری بر تجارب موزه ها از دیگر برنامه های فرهنگی کاخ موزه نیاوران به حساب می آید.ما در این برنامه از 4موزه صلح، میراث روستایی گیلان، موزه ملک و موزه عروسک های ملل دعوت کرده ایم.

    مشاور فرهنگی مدیر کاخ موزه نیاوران در بخش دیگری از سخنانش از نمایش فیلم های خسته نباشید، آلبوم تمبر، باد صبا و مستند علف در محوطه باز مجموعه نیاوران خبر داد و اظهار داشت:این فیلمها از روز 28 اردیبهشت ماه تا 31اردیبهشت ماه در محوطه باز مجموعه نیاوران به نمایش درمیآیند.

    قاسمی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای نمایشنامه آرش به نویسندگی بهرام بیضایی در محوطه جنوبی کوشک احمدشاهی اشاره کرد و  گفت:از برنامه های دیگر ما در روزهای هفته میراث فرهنگی میتوان به اجرای طرح موزه در شب و برگزاری نمایشگاهی از عملکرد کارگاه آموزشی باستان شناسی برای کودکان اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی