مدیران خودروعصر اعتبار

معاون رییس‌جمهور اعلام کرد:

"کارگروه ویژه"، قدمی جدید برای ساماندهی شهر تاریخی توس

عصر ساختمان- رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: کارگروهی ویژه در بحث ساماندهی توس، با رعایت ضوابط میراثی کار خود را برای این محوطه تاریخی آغاز می‌کند.

"کارگروه ویژه"، قدمی جدید برای ساماندهی شهر تاریخی توس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عرصه 360 هکتاری حریم شهر تاریخی توس و مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی، به رغم جایگاه رفیع حکیم توس در تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران، بی‌مهری‌های فراوانی نسبت به خود تجربه کرده است، نصب دکل‌های برق و مخدوش شدن حریم منظری آرامگاه فردوسی، فعالیت غیرقانونی معادن شن و ماسه و تردد صدها کامیون از محور گردشگری توس، تبلیغاتی که برای خرید و فروش خانه‌های تاریخی توس بر در و دیوار شهر جا خوش کرده‌اند و طرح تفصیلی که چند سالی است معلق زمین و آسمان است، از کمترین مشکلات پیش آمده برای این محوطه‌ی تاریهی فردوسی و شهر تاریخی توس است.

    حتی دی ماه سال گذشته نیز که جلسه‌ هم‌اندیشی مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس و شهردار جدید منطقه 12 مشهد با هدف «ساماندهی شهر تاریخی توس» و رفع موانع ثبت جهانی آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد، راهکاری برای حل مشکلاتِ مربوطه ارائه ندادند.

    معاون رئیس جمهور درباره‌ی اقداماتی که این سازمان برای بهتر شدن وضعیت محوطه‌ی تاریخی شهر تابران توس و حریم منظری «آرامگاه فردوسی» می‌تواند انجام دهد، توضیح داد.

    او با اشاره به حضور محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی امروز در آرامگاه فردوسی و برای برگزاری مراسم این روز گفت: با حضور آقای طالبیان در توس، امیدواریم در بحث ساماندهی توس و با رعایت ضوابط میراثی بتوانیم یک مدیریت برای تغییرات در این محوطه داشته باشیم.

    وی با تاکید بر این‌که این کارگروه برای انجام ساماندهی برای محوطه‌ی تاریخی تشکیل و اقدامات خود را آغاز می‌کند، ادامه داد: اصلا تکلیف برای معاونت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی است که به دنبال آن اجازه نمی‌دهیم اقدامی که به محدوده و بافت تجاوز کند، انجام شود.

    معاون رئیس جمهور به حضور شورای شهر توس پای کار محوطه ی تاریخی توس اشاره کرد و افزود: این اقدام همزمان با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است، تغییرات مدیریتی نیز در معاونت میراث فرهنگی استان رخ داده است که قدری بحث ساماندهی توس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، با این وجود معتقدیم با رصد کردن می توانیم وضعیت را سامان داده و آن را کنترل کنیم.

    احمدی‌پور هم‌چنین از ورود معاونت حقوقی به این بحث و پیگیری‌ها برای آن خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو