مدیران خودروعصر اعتبار

محمد زاده در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن مطرح کرد:

لزوم افزایش جابجایی بار از طریق حمل و نقل ریلی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال های ۸۰ تا ۹۱ دوران افول جابجایی بار از طریق حمل و نقل ریلی بود اما در سال های اخیر جابجایی باری به وضعیت مطلوبی بازگشته است.

لزوم افزایش جابجایی بار از طریق حمل و نقل ریلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید محمد زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی راه آهن گفت: 50 میلیون تن بار فولاد در سال 95 از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شده و همچنین برنامه ها و اقدامات به سمت و سوی ارتقا این عدد به 210 میلیون تن است و اگر یک سوم میزان بارها به صورت ریلی جا به جا نگردد کشور با وضعیت سونامی حادثه ها در جاده مواجه می شود.

    وی در ادامه بیان کرد: اقدامات و برنامه ها باید به سمت جا به جایی 30 الی 40 درصدی بار از طریق حمل و نقل ریلی در سال 1405 برود که اقداماتی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

    مدیرعامل شرکت راه آهن کشور افزود: سال های 80 تا 91 دوران افول جابجایی بار از طریق حمل و نقل ریلی بود اما در سال های اخیر جابجایی باری به وضعیت مطلوبی بازگشته است و پیش بینی تداوم این وضعیت با حمایت سازمان های ذیربط وجود دارد.

    محمد زاده با اشاره به لزوم سیاست گذاری در حوزه تعرفه ها اظهار کرد: اگرچه کاهش تعرفه ها شرکت راه آهن را با مشکلاتی مواجه کرده اما اقدامات بر مداری است که تعرفه ها در حوزه ی جابجایی به صفر برسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه ظرفیت مطلوب حمل و نقل ریلی در کشور تصریح کرد: افراد در این حوزه براساس برنامه توسعه ششم به دنبال بهره گیری از تمام ظرفیت در شبکه خواهند بود.

    محمد زاده با بیان اینکه توسعه زیر ساخت حمل و نقل ریلی حومه ای هم به شرکت راه آهن کشور محول شده،اشاره کرد: برنامه افزایش میزان سفرهای حومه ای به منظور  کاهش مصرف سوخت یکی از اقدامات اصلی شرکت راه آهن در این ایام بوده است همچنین قرار شد تا 7 و نیم میلیارد دلار به افرادی که در این حوزه به منظور کاهش مصرف سوخت به فعالیت می پردازند در نظر گرفته شود.

    وی در ادامه بیان کرد: در سال 96 شاهد امضا قرداد 6 هزار واگن باری میان بخش خصوصی و تولیدکنندگان در این صنعت با تامین اعتبارات مالی از طریق کشور های خارجی و بهره برداری از چند خط ریلی در حومه خواهیم بود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو