مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر سمپوزیوم معماری پویا:

بزرگترین خلأ معماری نبود اصالت است

عصر ساختمان- دبیر اولین سمپوزیوم معماری پویا با بیان اینکه نبود اصالت معماری بزرگترین خلأ در معماری ایران است، گفت: معماری در کشور دچار بحران اصالت شده، به طوری که هیچ مبنای اصولی در حوزه کلاسیک و مدرن معماری دیده نمی‌شود.

بزرگترین خلأ معماری نبود اصالت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، علی راد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه  بزرگترین خلأ و چالش اصلی معماری در ایران چیست، گفت: بزرگترین خلأ در معماری ایران این است که اصالت در آن دیده نمی‌شود و به نوعی می‌توان گفت معماری در ایران دچار بحران اصالت شده است.

    وی با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم با این اظهارات فضا را سیاه کنیم، گفت: در هر حوزه معماری چه کلاسیک و چه مدرن، هیچ مبنای اصولیی دیده نمی‌شود، بنابراین مشکل اصلی عمده معماران این است که اصول و چارچوب معماری رعایت نمی‌شود و به آن پایبند نیستند.

    راد ادامه داد: معماری در ایران به سمت تقلید و کپی رفته است، بنابراین معماری ما آنطور که باید اصالت داشته باشد، متأسفانه به این سمت نرفته است، بنابراین با تمام احترام به تمام معماران پیشرو باید اذعان کرد که معماری در ایران طی سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

    راد با تأکید بر اینکه نیاز اجتماعی ما و گستردگی نتوانسته خلأ معماری را پر کند، گفت: اگر معماران دیگری در کنار معمارانی که به اصالت بسیار پایبند و مسئولیت‌پذیر هستند هم‌پا شوند، می‌توان به رشد صنعت معماری امیدوار شد.

    به گفته وی، معماری سطح گسترده‌ای دارد که در 3 عنوان می‌توان به آن در اولین سمپوزیوم معماری پویا تأکید کرد.

    وی افزود: در اولین سمپوزیوم معماری پویا، «معماری، نت زیبایی که باید دید»، «معماری پویا مفهومی که بازتعریف خواهد شد» و مسئولیت اجتماعی که با طراحی «مدرسه، دوستدار کودک» پویا و ماندگار خواهد ماند بحث و بررسی خواهد شد که جزو موضوعات اصلی این همایش و سمپوزویم است.

    وی خاطرنشان کرد: اولین سمپوزیوم معماری پویا 12 و 13 تیرماه سال جاری در محل هتل المپیک برگزار می‌شود و روز اول آن نمایشگاه ساختمانی که تولیدکنندگان و معماران در آن غرفه خواهند داشت برگزار می‌شود.

    به گفته وی در این سمپوزیوم 3 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که یکی از این کارگاه‌ها در حوزه طراحی آشپزخانه به عنوان نیاز اصلی و قلب خانواده برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو