مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ساخت پروژه‌های حمل و نقل

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس جمهور با تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه زیربناهای حمل و نقل موافقت کرده است.

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ساخت پروژه‌های حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، عباس آخوندی در حاشیه بهره برداری از ایستگاه راه آهن ساوه در جمع خبرنگاران در خصوص سرمایه گذاری در ساخت تاسیسات زیربنایی حمل و نقل گفت: برای تامین منابع مالی پروژه های زیربنایی حمل و نقل، 500 هزار میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد که تامین این میزان پول، از طریق بودجه عمومی امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل دولت یازدهم برای ساخت این پروژه ها، در هر چهار حوزه حمل و نقلی هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای بخش خصوصی را وارد کرد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان پشتوانه تسهیلات برای ورود بخش خصوصی به پروژه های عمرانی حمل و نقلی  ادامه داد: کلیات این موضوع مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفته و قرار است مراحل قانونی آن طی شود.

    وی در خصوص تاسیس صندوق حمل و نقل به عنوان یکی از مصوبات برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این صندوق امکان جمع آوری همه منابع پراکنده در بخش های مختلف حمل و نقل برای حمایت از پروژه های زیربنایی این بخش را فراهم می آورد. همچنین یکی دیگر از روش های تامین مالی پروژه های عمرانی، هم راستا کردن منابع صندوق توسعه ملی با منابع صندوق حمل و نقل است؛ ضمن اینکه صنعت حمل و نقل می تواند از بازار سرمایه نیز کمک بگیرد.

    آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود ایجاد لیزینگ حمل و نقل هوایی و ریلی را برای تامین ناوگان این دو بخش یادآور شد و افزود: صندوق حمل و نقل شرکت لیزینگ تخصصی در این بخش تشکیل می دهد که می تواند از منابع شرکت های خصوصی لیزینگی استفاده کند.

    آخوندی در پایان در خصوص جلب سرمایه گذار خارجی در اجرای پروژه ها تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم مدل های جذب سرمایه خارجی در ایران بسیار ضعیف بود و چارچوب حقوقی نداشت؛ در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی تمام مدل های سرمایه گذاری مانند اجاره به شرط تملیک یا ساخت و بهره برداری، BOT، BLT و لیزینگ را مطرح و بر اساس استانداردهای حقوقی بین المللی تدوین کرده ایم که به تدریج از آنها استفاده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو