مدیران خودروعصر اعتبار

چمران در آیین مراسم افتتاح و بهره برداری از ۲۰ پروژه شهری در منطقه۲۱؛

مناطق مسکونی نباید در کنار مناطق صنعتی قرار بگیرند

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه منطقه ۲۱ یک منطقه صنعتی-مسکونی است که این ساختار از نظر معماری و شهرسازی منطقی نیست.

مناطق مسکونی نباید در کنار مناطق صنعتی قرار بگیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین‌ مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 20 پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی منطقه 21 برگزار شد، با بیان اینکه منطقه 21 یکی از مناطق ویژه در شهر تهران محسوب می‌شود اظهار داشت: این منطقه جزء مناطق صنعتی و مسکونی است که هر دو با یک تلفیق نامناسب در کنار یکدیگر قرار گرفتند که از نظر بنده منطقی نیست.

    وی افزود: بر اساس اصول و استانداردهای شهرسازی و معماری مناطق مسکونی نباید در کنار مناطق صنعتی قرار بگیرند، چرا که با این قرار گرفتن نامناسب شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و زیاد شدن صف طولانی اتوبوس‌ها و سرویس‌ها در معابر و خیابان‌های شهر تهران هستیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه از نظر اصول معماری شهرسازی، قرار گرفتن این ساختارها در کنار یکدیگر درست نیست، گفت: بدون شک این امر در سال‌های گذشته رخ داده و چنین شرایطی را برای شهروندان ساکن این منطقه به وجود آورده است.

    چمران ادامه داد: بدون تردید زندگی در منطقه 21 با توجه به شرایط موجود سخت است، اگرچه مسئولان این منطقه توانستند با مشکلات صنایع و کارخانجات دست و پنجه نرم کنند تا یک شرایط خوب همراه با آرامش برای شهروندان این منطقه فراهم شود.

    وی با بیان اینکه بر اساس مشکلات موجود در شهر تهران باید به گونه‌ای عمل شود که کارخانجات به محیط زیست آسیبی وارد نکنند، یادآور شد: باید در راستای فراهم کردن شرایط بهتر اقدامات بیشتری انجام شود تا افراد ساکن در این منطقه بتوانند با آرامش و امنیت بیشتری در این منطقه زندگی کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران به پروژه‌های افتتاح شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم همه وقت خود را به کارگرفتند، به همین دلیل جا دارد در خصوص تمام اقدامات انجام شده از این نهاد عمومی غیردولتی تشکر کنم.

    چمران به انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: باید از هر گونه دست‌اندازی به حقوق شهروندان و بیت‌المال جلوگیری کرد و همچنین باید مسئولان سالم و پاکدست را برای این کشور و شهر و روستاها انتخاب کرد.

    وی تاکید کرد: باید شهروندان نامزدهای سالم و صالحی را انتخاب کنند تا از این طریق برخی از مشکلات برطرف شود، همچنین با تکیه بر توان داخلی از نیروهای جوانمان استفاده کنیم، چرا که تجربه نشان داده نگاه کردن به آن طرف مرزها ما را به جایی نمی‌رساند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طول دفاع مقدس توانستیم با تکیه بر توان خود به پیروزی دست یابیم، گفت: تحولاتی که در سال‌های گذشته در تهران به وجود آمده غیرقابل انکار است و تمام کارشناسان داخلی و خارجی بر روی این موضوع تاکید دارند.

    چمران اضافه کرد: بدون شک هنوز مشکلات بسیار زیادی در شهر تهران وجود دارد که باید با کمک مردم و ایجاد یک نهاد مردمی آن را برطرف کنیم.

    وی گفت: امیدواریم افرادی که از هر گونه سیاست زدگی در کشور به دور هستند برای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات دوره پنجم شهر و روستا انتخاب شوند تا بدین امر بتوانیم به موفقیت‌های زیادی دست یابیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار