مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی استان تهران:

تعداد دقیق تعداد واحدهای خالی از سکنه تهران تا ۲ ماه آینده مشخص می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تا دو ماه آینده مرکز آمار تحلیل و عدد دقیق واحدهای خالی از سکنه را اعلام می کند گفت:میزان خانه های خالی از سکنه در تهران ۳۱۰هزار واحد مسکونی است.

تعداد دقیق تعداد واحدهای خالی از سکنه تهران تا ۲ ماه آینده مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس,نادر محمدزاده در پاسخ به این سئوال که میزان دقیق واحدهای مسکونی خالی از سکنه در تهران چقدر است گفت: مرکز آمار عددهایی را در خصوص واحدهای خالی سکنه ارائه کرده است و چندی پیش در جلسه‌ای که با مسئولان مرکز آمار به تفکیک شهر و منطقه و این که واحدهای خالی از سکنه چه فاکتورهایی دارد داشتیم.

    وی افزود: همانطور که می‌دانید واحدهای خالی از سکنه با واحدهایی که خانه دوم محسوب می‌شود در طول سال شاید کمتر از شش ماه از آن استفاده شود پس این واحد مسکونی واحد خالی از سکنه محسوب نمی‌شود.

    اعلام تعداد دقیق واحد‌های مسکونی خالی از سکنه تا 2 ماه دیگر

    احمدزاده ادامه داد: تحلیل و عدد دقیق این که چه تعداد واحد مسکونی خالی از سکنه داریم و چه تعداد از واحدهای مسکونی خانه دوم محسوب می‌شوند تا دو ماه آینده از سوی مرکز آمار ارائه خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه عدد کلی برای واحدهای خالی از سکنه از سوی مرکز آمار اعلام شده است، گفت: استخراج و تحلیل دقیق خانه‌های خالی از سکنه و خانه‌های دوم در منطقه و شهرها تا حدودی زمان خواهد برد اما عدد 400 هزار واحد مسکونی برای استان تهران تا حدودی درست است.

    310 هزار مسکن خالی در تهران

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: برای شهر تهران باید اذعان شود که 80 درصد این 400 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه مربوط به شهر تهران است.

    محمدزاده گفت: عمده این واحدهای خالی از سکنه مربوط به مناطق شمال تهران است و غالباً مجتمع‌های بزرگ واحدهای خالی از سکنه دارند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: تعریف خانه‌های خالی از سکنه نیز این گونه است که واحدهای مسکونی نیمه‌کاره شامل این آمار نمی‌شود و واحدهایی که از نازک‌کاری رد شده‌اند و آماده بهره‌برداری هستند واحدهای خالی از سکنه نامیده می شوند.

    وی افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان مرکز آمار داشتیم درخواست کردیم که تحلیل آنها را از واحدهای مسکونی خالی از سکنه اخذ کنیم و مفهوم اینکه آیا در این آمارهای ارائه شده خانه‌های دوم و یا نیمه‌کاره نیز احتساب شده است یا خیر پس به هر حال توضیحات آنها نشان داد که خانه دومی‌ها جدا شده است اما هنوز تحلیل دقیق نمی‌توانند ارائه کنند.

    به گفته وی، این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد و نشان می‌داد که خانه‌های نیمه‌کاره از این آمار خارج شده است و خانه‌های تقریبا آماده بهره‌برداری در این آمار جای گرفته‌اند.

    محمدزاده در پاسخ به این سوال که آیا اگر بررسی‌های نهایی انجام شود احتمال دارد عدد 400 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه کم و یا زیاد شود، گفت: نتیجه مهم این بررسی این خواهد بود که تجزیه و تحلیل درست باشد و عدد چندان مهم نخواهد بود چرا که مهم این است که وضعیت و جزئیات مشخص و نتیجه‌گیری درست باشد.

    وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل اینگونه خواهد بود که وقتی اعلام می‌شود 400 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران داریم،‌ می‌دانیم این واحدها عمدتاً در چه مناطقی هستند و در چه شرایطی قرار دارند و چه تعداد خانه دومی محسوب می‌شود؛ پس جمع واحدهای مسکونی مهم نیست بلکه بازه نتیجه‌گیری این عدد مهم‌تر از خود عدد 400 هزار واحد مسکونی است.

    محمدزاده خاطرنشان کرد: در این تجزیه و تحلیل مشخص خواهد شد که چه تعداد از این واحدها در بافت فرسوده و چه تعداد در مجتمع‌های بزرگ هستند.

    به گفته وی، در برخی از مناطق تهران وا حدهای مسکونی 8 طبقه داریم که 100 درصد خالی هستند و اتفاقاً لوکس هم نیستند و فرسوده خالی هستند اما به هر حال عمدتاً این واحدهای خالی از سکنه مربوط به واحدهای لوکس و در نیمه شمال تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی