مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مناطق آزاد خبر داد:

زمین های کیش آزاد شد

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق آزاد با اشاره به آزادسازی ۲۰۰ هزار متر مربع از زمینهای تصرف شده توسط زمین‌خواران در کیش گفت: در زمان تحریمها هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به مذاکره با ما نبود اما بعد از برجام ۹۰ پروژه فعال را در مناطق آزاد به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کردیم.

زمین های کیش آزاد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد معزالدین اظهار کرد: در منطقه آزاد کیش در دولت تدبیر و امید بیش از 200 هزار متر مربع زمین‌هایی که تقسیم بندی‌اش در جریان زمین خواری بود به دولت برگشت.

    طراحی 7 منطقه آزاد در دولت تدبیر و امید

    معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق آزاد در جریان افتتاح برجهای دوقلو در جزیره کیش گفت: مهمترین کارهایی که در دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد شد برنامه ریزی و تنظیم سند راهبردی برای 7 منطقه آزاد و طراحی برای 7 منطقه جدید بود. همچنین شفاف سازی در تمام امور در مناطق آزاد صورت گرفت؛ به شکلی که امروز با بودجه عملیاتی بر اساس اهداف مشخص روبه رو هستیم که برای سال 1396 حدود 870 میلیارد تومان درآمد مناطق آزاد و بیش از 2500 میلیارد تومان منابع بوده است.

    وی افزود: دو عدد ذکر شده بالغ بر 3500 میلیارد تومان می شود که با همین رقم توانستیم اقدامات بسیاری از فعالیتهای عمرانی را انجام دهیم و برای سال 1396 انشاءالله آن اقدامات پیگیری می‌شود.

    احداث 200 کیلومتر اتوبان در مناطق آزاد

    معزالدین با بیان اینکه در طول این مدت حداقل 200 کیلومتر اتوبان در مناطق آزاد احداث کردیم گفت: یک فرودگاه در ماکو، یک بندر در انزلی، یک بندر 30 هزار تنی در کیش احداث شد و تعداد قابل توجهی از روستاها در مناطق آزاد بازسازی شدند. امروز در منطقه آزاد قشم بخش عمده‌ای از روستاها آبرسانی شده که قبلا کمتر به آن توجه شده بود.

    از طریق مناطق آزاد 860 میلیون دلار صادرات انجام شد

    وی درخصوص جذب سرمایه‌گذاری برای مناطق آزاد گفت: ما 860 میلیون دلار صادرات از مناطق آزاد داشتیم و تقریبا بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را در مناطق آزاد به انجام رساندیم.

    معزالدین با اشاره به اثرات برجام در جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: بدون برجام نمی توانستیم جریان جذب سرمایه‌گذاری را شروع کنیم؛ زیرا بدون آرامش بین‌المللی امکان شروع کار وجود ندارد. بیشترین ظرفیت فعالیت‌هایمان که حاصل نتایج برجام بوده در مناطقی چون عسلویه و مناطق ویژه خلیج فارس خود را نشان داد؛ زیرا بخش عمده ای از سرمایه گذاری‌های ما در مناطق ویژه است.

    قبل از برجام کسی حاضر نبود با ما مذاکره کند

    معاون برنامه ریزی و هماهنگی مناطق آزاد ادامه داد: در مناطق آزاد مذاکراتمان برای جذب سرمایه گذاری‌ها آغاز شده است؛ زیرا قبلا کسی حاضر نبود با ما مذاکره کند. بعد از رفع تحریمها بیش از 90 پروژه فعال را در مناطق آزاد به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کردیم و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف لجستیکی، فرودگاه‌ها و بنادر پروژه‌های خود را پیش ببریم.

    وی خاطرنشان کرد: مجموعه طرحهای نیمه کاره‌ای چه در اختیار بخش خصوصی و بخش دولتی بود که با ثبات اقتصادی ایجاد شده توانستیم بخش عمده‌ای از آنها را به سرانجام برسانیم.

    به گفته معزالدین، مهمترین توفیق حاصل از برجام این بود که غول تورم کنترل شد و سرمایه گذاران امیدار شدند. پروژه‌های نیمه کاره بسیاری وجود داشت که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح یکی از این این مجموعه‌ها هستیم.

    کسی که شغل ایجاد می‌کند جزو 4 درصد است یا 96 درصد؟

    همچنین سرمایه گذار یک شرکت برج سازی در این مراسم با انتقاد از تقسیم بندی جامعه به دو گروه 96 و 4 درصد گفت: هزار نفر آدم در زیرمجموعه من شاغل شده‌اند. با این حساب من جزو کدام گروه قرار می‌گیرم؟ 4 درصد یا 96 درصد؟ چرا این تقسیم بندیها را ایجاد می‌کنند؟ اتفاقا من و امثال من در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم.

    مشتاق مشتاقی در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن دولت یازدهم چه تاثیری در تسریع پروژه‌های نیمه کاره ایجاد کرد گفت: قطعا وقتی دولتی روی کار می‌آید که تنش را در سطح جامعه کم می‌کند باعث رونق فعالیتهای اقتصادی می‌شود. لذا می‌توان گفت اقدامات دولت در ثبات اقتصادی و کاهش نرخ تورم کمک شایانی به تحرک پروژه‌های نیمه تمام همچون پروژه ما کرد.

    وی تصریح کرد: مسوولین باید مشکلات را رتق و فتق کنند. باید از سرمایه گذاران بپرسند تو چگونه بدون دریافت یک ریال از سیستم بانکی در گردش صنعت ساخت و ساز کمک کردی تا برای جوانان شغل ایجاد شود. بعضی از مسوولین نه تنها این کار را نمی‌کنند بلکه جامعه را به دو گروه تقسیم بندی می‌کنند.

    این سرمایه گذار شرکت برج سازی گفت: انگیزه ما برای فعالیت، صرفا درآمد نیست بلکه ایجاد گردش اقتصادی در کشور است. راحت ترین راه برای من و امثال من این است که کار را تعطیل کنیم، یک جایی با آرامش زندگی کنیم و اسمش را بگذاریم قناعت. من و امثال من افتخار می‌کنیم که توانستیم در این کشور اشتغال ایجاد کنیم.

    مشتاقی درخصوص علت طولانی شدن پروژه برجهای دوقلو گفت: جهش قیمت دلار در سال 90 و 91 که یکباره از حدود 1000 تومان به حدود 4000 هزار تومان افزایش یافت یکی از علتها بود. همچنین بروکراسی اداری در طولانی شدن این پروژه بی‌تاثیر نبود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار