مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران؛

باغ کتاب تهران بعد از انتخابات افتتاح می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، از افتتاح باغ کتاب تهران بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

باغ کتاب تهران بعد از انتخابات افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، در حالی که قرار بود  باغ کتاب تهران همزمان با ایام نمایشگاه بین المللی کتاب به بهره برداری رسد باز هم بهره برداری از این مجموعه که بارها خبر بهره برداری آن اعلام شده به تاخیر افتاد.

    علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این رابطه گفت: باغ کتاب تهران آماده بهره برداری رسید اما در ایام انتخابات برای آن که شائبه کار تبلیغاتی ایجاد نشود مراسم افتتاحیه را برگزار نکردیم و زمان آن به ایام بعد از انتخابات منتقل شد.

    وی تاکید کرد: این پروژه آماده بهره برداری است وتاخیر در بهره برداری  آن تنها به دلیل دوری از حاشیه های احتمالی است.

    به گفته جعفری تالار علم کودک واقع در بلوک c  و تالار علم نوجوان واقع در بلوک D، بخش فروش کتاب، 4 سالن سینمایی و همایشی این مجموعه به ظرفیت 450 نفر، یک سالن آمفی تئاتر روباز از جمله بخش های باغ کتاب تهران به شمار می آید که به زودی  به بهره برداری می رسد.

    وی همچنین به اهمیت افتتاح تالار علم نوجوان در باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجموعه بزرگ و علمی، امیدواریم بتوانیم فرصت علم آموزی نوجوانان و آشنایی آن ها با دانش روز دنیا را فراهم آوریم.

    جعفری با تاکید بر اینکه تالار علم کودک کاملا مدرن و الکترونیکی است، افزود: این تالار بزرگترین مرکز علمی کودکان و نوجوانان در کشور به شمار می آید که برای نخستین‌بار افتتاح می‌شود.

    وی  با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب می پردازد، گفت:با افتتاح باغ کتاب فضایی خاص برای کتاب و کتابخوانی فراهم خواهد شد.

    به گفته جعفری محور اصلی فعالیت‌های این باغ فرهنگی در حوزه کتاب است و از چندین بخش اصلی از جمله فروشگاه موضوعی کتاب، فروشگاه کودک و نوجوان، سالن‌های همایش، تالار علم و غیره تشکیل شده تا پاتوقی برای اهالی فرهنگ در سراسر کشور و حتی سایر کشورها باشد.

    مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از باغ کتاب ویژه کودکان و نوجوانان است و بر اساس گروه سنی مخاطبان به چهار بخش تقسیم می‌شود، گفت: بخشی هم ویژه گروه سنی خردسالان است و فضایی برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانند در هنگام خرید کتاب به بازی و سرگرمی بپردازند.

    وی با اشاره به اینکه فضایی هم برای کودکان تدارک دیده شده است، افزود: ‏در این بخش برنامه‌هایی برای ‏آشنایی نوجوانان و خانواده‌های آنان با نویسندگان، برگزاری جشن رونمایی و امضای کتاب، کارگاه نقاشی، خلاقیت، خرید کتاب و کتابخوانی در آن در نظر گرفته شده است.

    جعفری به بخش های دیگر باغ کتاب تهران از جمله باشگاه رباتیک، اشاره و بیان کرد: تالار علم یکی از بخش‌های مهم باغ کتاب تهران است که مفاهیم علمی را به شکلی جذاب و نوین به کودکان و نوجوانان می‌آموزد و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان گروه‌های سنی مختلف هستند.

    مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در این مکان کودکان و نوجوانان با بازی‌های آموزشی با کاربردهای علمی آشنا می‌شوند.

    وی با بیان اینکه پروژه باغ کتاب تهران مشتمل بر 10 پروژه کلان است، اظهار کرد: تمام هدف ما از اجرای پروژه مذکور این است که فضایی فراهم شود تا اعضای خانواده بتوانند یک روز کامل را در محیطی فرهنگی سپری کنند.

    مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به امکانات دیگر  پروژه باغ کتاب  اشاره کرد و گفت: به منظور تکریم شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی، مجسمه هایی از این افراد برای معرفی هر چه بهتر مشاهیر در باغ کتاب تهران نصب می شود.

    وی ادامه داد: این بخش که با همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی انجام شده است در قالب موضوعات محتوایی سعی می کند تا نسل جوان جامعه را با بزرگ ترین شخصیت های حوزه علم و فناوری آشنا کند.

    جانمایی فضاهای مختلف با کاربردهای مختلف و متنوع از جمله گالری و برگزاری نمایشگاه های موقت با موضوعات متنوع و تخصصی و ایجاد کافی شاپ و فروشگاه های مختلف برای فروش محصولات فرهنگی در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیت و با هر تفکری می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار