مدیران خودروعصر اعتبار

روستای خالی از سکنه آراناج خرمدره به دهکده گردشگری تبدیل می شود

عصر ساختمان- مسئول میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خرمدره گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته روستای متروک آراناج این شهرستان به دهکده گردشگری تبدیل می شود و این اقدام در راستای جذب گردشگران است.

روستای خالی از سکنه آراناج خرمدره به دهکده گردشگری تبدیل می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،داوود آبیان افزود: روستای متروک آراناج از 10 سال گذشته خالی از سکنه شده و میراث فرهنگی شهرستان با ارائه برنامه ای مشخص درصدد احیای این روستا به دهکده گردشگری است.
    وی اظهار کرد: تامین زیرساخت های اولیه شامل راه، و برق از مشکلات جدی در پیشبرد برنامه ها در نظر گرفته در این روستا به شمار می رود و همکاری ارگان های متولی امر به پیشبرد فعالیت ها منجر می شود.
    آبیان افزود: این روستا کوهستان های بکر، آبشار بسیار ریبا و آب و هوایی دلکش دارد که ورود هر رهگذری را به خود معطوف می کند و حتی موجب ماندگار آنان برای مدت طولانی می شود.
    وی بیان کرد: این دهکده گردشگری با معماری و بافت سنتی روستایی احیا خواهد شد که تحقق این امر علاوه بر جذب بیشتر گردشگران داخلی و حتی خارجی به شناساندن بیشتر شهرستان خرمدره و اشتغالزایی نیز منتهی خواهد شد.
    مسوول میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خرمدره ادامه داد: سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری های لازم در این روستا تشویق شده اند و میراث فرهنگی شهرستان از هیچ اقدامی در تحقق برنامه های تعیین شده دریغ نمی کند.
    وی اظهار کرد: تنوع اقلیم این منطقه،حیات وحش،و عرضه محصولات ارگانیگ از جمله مزیت های این روستای متروک است که در صورت احیا می تواند تحولاتی را ایجاد کند.
    آبیان ابراز کرد: هم اکنون 5 روستای هدف گردشگری در این شهرستان در نظر گرفته شده که تحقق آنها علاوه بر احیای سنت ها در احیای صنایع دستی و بومی فراموش شده منطقه نیز موثر خواهد شد.
    وی خاطر نشان کرد: احیای این روستاها به رونق بازارچه هایی صنایع دستی منجر خواهد شد و به نوبه خود در اقتصاد این منطقه تاثثرات فراوانی داشته باشد.
    به گزارش ایرنا، روستای متروک آراناج خرمدره در 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خرمدره و با طبیعت بی نظیر واقع شده که تلاش می شود با مشارکت سرمایه گذاران به دهکده گردشگری تبدیل شود.
    این روستا کوهستان های بکر، آبشار بسیار ریبا و آب و هوایی دلکش دارد که ورود هر رهگذری را به خود معطوف می کند و حتی موجب ماندگار آنان برای مدت طولانی می شود
    به گزارش ایرنا، شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان زنجان را تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار