مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر اجرایی شورای راهبردی:

امسال ۸۵ میلیارد ریال برای ساماندهی روستای تیس چابهار هزینه می شود

عصر ساختمان- مدیر اجرایی شورای راهبردی روستای تیس چابهار گفت: امسال ۸۵ میلیارد ریال برای ساماندهی و توسعه زیرساخت های روستای تیس این شهرستان هزینه می شود.

امسال ۸۵ میلیارد ریال برای ساماندهی روستای تیس چابهار هزینه می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عبدالحکیم آصفی اظهار داشت: علاوه بر اعتبار یاد شده 105 میلیارد ریال در سال آینده توسط منطقه آزاد چابهار و80 میلیارد ریال دیگر نیز از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای تیس هزینه می شود.
    وی افزود: روستای تیس با قدمت بیش از 2 هزار سال و با آثار تاریخی و چشم اندازهای فراوان نیازمند توجه و نگاه توسعه ای مسئولان و مدیران منطقه آزاد چابهار است.
    وی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از 2 دهه از تاسیس سازمان منطقه آزاد چابهار کار ساماندهی روستای تیس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امسال پنج هزار مترمربع از معابر عمومی و خیابان های این روستا آسفالت شده است.
    مدیر اجرایی شورای راهبردی روستای تیس چابهار گفت: آسفالت 20 هزار مترمربع از معابر عمومی و توسعه زیرساخت های برق، آب بهداشت و فضای آموزشی در دستور کار این شورای است.
    آصفی اظهار داشت: بازگشایی معابر عمومی نیازمند مشارکت ساکنان روستای تیس است تا کار ساماندهی و آسفالت معابر سریعتر انجام شود.
    وی ادامه داد: دوگانگی حاکمیتی یکی از مشکلات روستای تیس محسوب می شود که در این زمینه تا کنون بنیاد مسکن انقلاب به تعهدات در تفاهمنامه عمل نکرده و هیچ اقدامی را انجام نداده است.
    وی بیان کرد: مطالعات سیستم جمع آوری فاضلاب و طراحی شبکه آب این روستا امسال تکمیل و در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
    وی نصب 150 عدد چراغ روشنایی معابر، اجرای خط انتقال آب به طول 200 متر، نقشه برداری کلیه اراضی روستا، بهسازی، زیباسازی، پاکسازی و تسطیح معابر روستای تیس از جمله اقدامات انجام شده از ابتدای سال تا کنون بوده است.
    مدیر اجرایی شورای راهبردی روستای تیس چابهار گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار از ابتدای امسال تا کنون در قالب تفاهمنامه با شورای اسلامی و دهیاری روستای تیس برای ارائه خدمات عمومی و ساماندهی بهتر معابر پرداخت شده است.
    آصفی ساماندهی غارهای سه گانه بان مسیتی تیس، جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی را از دیگر اقدامات انجام شده در روستای تیس عنوان کرد.
    غارهای بان مسیتی به مجموعه سه غار روستای تیس در پنج کیلومتری شهر چابهار گفته می شود که در کنار هم قرار دارند.
    دهیار روستای تیس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستا بیش از هشت هزار و 400 نفر جمعیت دارد و تنها روستای واقع در محدوده منطقه آزاد چابهار است.
    وحید پایدار اظهار داشت: انتظار می رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعهدات خود در تفاهمنامه عمل کند و هرچه سریعتر برای ساماندهی روستای تیس مشارکت کند.
    وی از همکار سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و ساماندهی روستای تیس قدردانی کرد.
    وی مشارکت ساکنان روستای تیس برای بازگشایی و تعریض معابر عمومی را خواستار شد و افزود: تکمیل و بازنگری طرح هادی، بهره مندی اهالی روستا از امکانات بهداشتی، ورزشی، فضای آموزشی، آب، برق و تحویل اسناد مالکیت اراضی سکونتی از مهمترین خواسته مردم این روستا است.
    تیس یکی از روستاهای تاریخی چابهار با قدمت بیش از 2 هزار و 800 سال در دامنه کوه شهبازبند واقع شده سه غار بان مسیتی در ارتفاع 25 متری از سطح زمین در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
    شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
    چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار