مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت بررسی کارشناسانه راهکارهای ایجاد رونق در صنعت ساخت‌وساز

عصر ساختمان- استاندار قزوین گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال باید راهکارهای کارشناسی شده‌ی ایجاد رونق در صنعت ساخت‌وساز در دستور کار قرارگرفته و فرآیندهای اداری و دریافت هزینه‌های آغاز به کار احداث ساختمان تا جایی که امکان دارد تسهیل یابد.

ضرورت بررسی کارشناسانه راهکارهای ایجاد رونق در صنعت ساخت‌وساز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، «فریدون همتی» دیشب(سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه) در اولین جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین در سال 96 اظهار کرد: باید فرآیندهای مربوط به ساخت‌وساز را تسهیل کنیم تا مردم و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

    وی با تأکید بر مشکلات و موانع این حوزه خاطرنشان کرد: از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید مصوبات و نظام‌نامه‌ای در رابطه با نحوه اخذ هزینه‌های مربوط به انشعابات آب، برق و گاز، شهرداری و نظام‌مهندسی ساختمان تدوین و به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه ابلاغ شود تا در همان ابتدای کار شاهد تحمیل هزینه‌های بالا به سازندگان که انگیزه آن‌ها را برای رونق بخشیدن به ساخت‌وساز پائین می‌آورد، نباشیم.

    استاندار قزوین ادامه داد: اگر در این خصوص با مشکل، مانع و یا محدودیت قانونی روبرو شویم، با نهادها و دستگاه‌های ملی نیز مکاتبه خواهیم کرد.

    وی بابیان این مطلب که باید به بخش مسکن رونق ببخشیم تا شاهد اشتغال‌زایی و رونق به صنایع ساختمانی باشیم، یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال رونق بخشیدن به این بخش باید یکی از اولویت‌های کاری مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه باشد.

    همتی با تأکید بر موانع و مشکلات در دستگاه‌های اداری که موجب می‌شود کارها و اهداف را با سرعت و به شکل مطلوب به جلو پیش نروند، تصریح کرد: باید موانع و مشکلات اداری پیش روی رونق بخشی به مسکن را از میان برداشته و تا جای ممکن فرآیندها در این خصوص را آسان و سهل کنیم.

    وی افزود: باید برای امسال ساخت‌وساز 10 هزار واحد مسکونی در استان را هدف‌گذاری کنیم که از این میان 1000 واحد مربوط به بنیاد شهید، 1200 واحد مربوط به واحدهای کمیته امداد و 3000 واحد نیز به واحدهای روستایی اختصاص دارد و سایر نیز به شکل آزاد است.

    استاندار قزوین هم‌چنین برنامه‌ریزی شورای تأمین مسکن استان برای خانه‌دار شدن جوانان تازه ازدواج‌کرده را خواستار و یادآور شد: باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم را پیش‌بینی کنیم تا جوانان نیازمند به مسکن نیاز خود را با دریافت تسهیلات مناسب برطرف کنند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار حل مشکلات مسکن مهر در استان شد و گفت: باید یک‌بار برای همیشه مشکلات مربوط به این حوزه را برطرف کنیم.

    همتی با توجه به مشکلاتی که از سوی مردم ساکن در مسکن مهر مطرح می‌شود، یادآور شد: در این خصوص باید بیشتر همت کرده و مسائل و مشکلات این واحدها را از جمله در بخش آسانسور به‌سرعت برطرف کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی