مدیران خودروعصر اعتبار

ایده‌ی جالب دانشگاه هاروارد برای مدیریت بحران

عصر ساختمان- دانشگاه هاروارد یک برنامه مدیریت بحران برای شرایط وقوع حادثه طراحی کرده که به "نقشه" شهرت دارد.

ایده‌ی جالب دانشگاه هاروارد برای مدیریت بحران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، این برنامه اصول مهم و اقدامات ضروری برای مواجهه با خطرهای موجود در شرایط اورژانسی را تشریح کرده است.

    از بین مقامات و مسئولان دانشگاه عده‌ای برای مدیریت بحران انتخاب می‌شوند که در شرایط وقوع حادثه مدیریت اوضاع را بر عهده می‌گیرند.

    برای تمام ساختمان‌های موجود در محیط دانشگاه و همچنین فضاهای بازی که همواره جمعیت زیادی در آنها حضور دارند برنامه‌های مدونی برای تخلیه و یا اسکان دانشجویان، اساتید و کارکنان در نظر گرفته شده است و در تمام ساختمان‌ها دستورالعمل‌های تخلیه و پناه‌گیری در دید عموم نصب شده است.

    در زمان تخلیه مکان‌های مختلف، زمانی که زنگ خطر فعال می‌شود، افراد حاضر به سمت مکان‌های مشخص برای خروج اضطراری حرکت می‌کنند و آسانسورها غیرفعال می‌شوند.

    افراد دارای معلولیت و کسانی که قادر به واکنش سریع نیستند می‌توانند در مکان‌های امنی که در هر ساختمان مشخص شده قرار بگیرند تا بعدا به کمک نیروهای امداد و نجات، خارج شوند.

    در مانورهایی که برای شرایط اورژانسی برگزار می‌شود به دانشجویان آموزش داده می‌شود که در صورتی که در زمان آتش‌سوزی امکان خروج نداشتند به اتاق‌های سالم برگردند و با استفاده از پارچه مرطوب مجراهای تنفسی خود را بپوشانند و با اورژانس تماس بگیرند.

    با توجه به نوع اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد دستورالعمل‌های متفاوتی برای مقابله با اتفاقات مختلف تدوین شده است.

    این اتفاقات می‌توانند طوفان، آتش‌سوزی، گروگان‌گیری و یا هر اتفاق غیر منتظره دیگری باشند که آموزش‌های لازم به دانشجویان در این زمینه داده می‌شود.

    سامانه‌های اخطاردهی و زنگ‌های خطر ماهانه چک می‌شوند تا از درستی عملکرد آنها اطمینان حاصل شود.

    مانورهای آمادگی در برابر حوادث نیز در فواصل مختلف برگزار می‌شود که برخی از آنها اعلام شده و طبق برنامه بوده و برخی از آنها نیز بدون اعلام قبلی و به صورت ناگهانی اجرا می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار