مدیران خودروعصر اعتبار

فتح اللهی خبر داد:

بدهی بالغ بر ۶۳۲ میلیاردتومانی دولت به شهرداری تهران در حوزه بافت فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت طی سال‌های گذشته با برنامه‌ای جامع و سیاست‌های تشویقی توانسته پیشرفت قابل‌توجهی در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران داشته باشد.

بدهی بالغ بر ۶۳۲ میلیاردتومانی دولت به شهرداری تهران در حوزه بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 200 هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: با تلاش مدیران شهری پایتخت و آگاه سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات زندگی در این بافت‌ها تعداد پروانه‌های صادره با توجه به رکود در بخش مسکن قابل قبول بوده است.

    فتح اللهی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد پروانه‌های صادر شده در مناطق 22 گانه پایتخت از سال 1388 تاکنون بیش از 30 هزار پروانه بوده است، تصریح کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده در سال 1394 در حدود یک هزار و 520 پروانه بوده که این رقم در سال 1395 به یک هزار و 607 پروانه رسیده است.

    وی با تاکید براینکه متاسفانه در حال حاضر بیشتر کلانشهر‌ها و شهرهای سراسر کشور برای نوسازی بافت‌های فرسوده خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که مدیریت شهری تهران طی سال‌های گذشته توانسته نزدیک به 36 درصد از بافت‌های فرسوده پایتخت را نوسازی کند.

    فتح اللهی با هشدار نسبت به بی‌توجهی دولت در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشر شده، طی سال‌های گذشته تنها 8 درصد از بافت‌های ناکارآمد در کشور نوسازی شده است که جای تامل دارد!

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مجموع تخفیف‌های داده شده به شهروندان تهرانی در صدور پروانه از سال 1388 تاکنون در حدود 630 میلیارد تومان بوده است، گفت: متوسط تخفیف به ازای هر پروانه حدود 22 میلیون تومان بوده است.

    وی با اشاره به رایگان شدن هزینه‌های حفاری و انشعابات آب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی احداثی در بافت‌های فرسوده، افزود: باز شدن معابر در بافت‌های فرسوده پایتخت در اولویت برنامه‌های سازمان نوسازی قرار داشته است که خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی نیز در این خصوص داشته ایم.

    فتح اللهی ادامه داد: در همین راستا مناطق 12، 10 و 11 بیشترین میزان معبر آزاد شده را به خود اختصاص داده اند. همچنین بیشترین تخفیف صدور پروانه نیز طی سال‌های اخیر به ترتیب به مناطق 10، 11، 12 و 8 اختصاص دارد.

    وی تاکید کرد: بنا بر تاکیدات شهردار تهران توجه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات مناطق 22 گانه نیز در نوسازی بافت فرسوده مورد توجه بوده است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به بدهی بیش از 632 میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: دولت تاکنون رقمی از این بدهی را پرداخت نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو