مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

کریدورهای ایران باید توسعه‌محور شوند

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های زیرساختی تمدن ایرانشهر را کریدورهای ارتباطی می‌سازند، اعلام کرد: تمام برنامه‌های مطرح شده در حوزه کریدورها باید با نگاه توسعه‌ محور پیگیری شوند.

کریدورهای ایران باید توسعه‌محور شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی امروز (سه‌شنبه) در همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره 10 کشور اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باید در زمینه‌ راهسازی مورد توجه قرار گیرد نگاه همزمان به ساخت کریدورها و توسعه انسانی است. ما تلاش کردیم در این مسیرهای جدید طراحی شده با نگاهی مثبت نسبت به بهبود شرایط سکونتگاه‌های مردم برنامه‌ریزی کنیم.

    وی ادامه داد: برای مثال کریدور شماره 10 که بندر امام خمینی (ره) را از جنوب به مرز بازرگان در شمال غرب متصل می‌کند، محلی خواهد بود که می‌تواند که بسیاری از مبانی مورد نیاز برای توسعه را فراهم آورد.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کریدور شماره 10 از محل زندگی 20 درصد از جمعیت ایران یعنی حدود 17 میلیون ایرانی عبور می‌کند. از این‌رو ما باید تلاش کنیم این کریدور مبنایی برای توسعه انسانی ایران باشد.

    آخوندی با اشاره به جاده ابریشم به عنوان سابقه‌ای تاریخی در استفاده از راه‌ها به عنوان محلی برای گفت‌وگوی تمدن‌ها توضیح داد: ما باید راه‌هایی که شرق را به غرب و شمال را به جنوب متصل می‌کند به عنوان محوری برای جابه‌جایی تفکرات در نظر بگیریم. امروز شرایطی وجود دارد که می‌توان به جاده‌ها به عنوان محلی برای ارتباط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی نگاه کرد.

    وی خاطر نشان کرد: این‌که ما در مسیر کریدورهای خود شرایطی را به وجود آوریم که فرصت‌های دانشگاهی برای نیروهای متخصص فراهم شود و آنها دیگر نیازی به رفت و آمد به خارج از کشور پیدا نکنند می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در مسیر توسعه جاده‌های ایران مورد توجه قرار گیرد تا در نگاه کلان امکان توسعه دوباره تفکر ایرانشهری فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی