مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن:

ساخت خانه های مناطق سیل زده آذربایجان شرقی تسریع می شود

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت خانه های مناطق سیل زده آذربایجان شرقی تسریع می شود، گفت: تمام منازل مسکونی آسیب دیده تا پایان تابستان امسال تکمیل و به صاحبان آنها واگذار می شود.

ساخت خانه های مناطق سیل زده آذربایجان شرقی تسریع می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان  در جریان بازدید از روند ساخت خانه های سیل زده روستای چنار شهرستان عجب شیر افزود: وقوع سیل در استان آذربایجان شرقی به یک هزار و 300 واحد مسکونی در شهرهای تبریز، آذرشهر، بستان آباد، اسکو، مراغه و عجب شیر خسارت وارد کرد و 900 واحد به طور کامل تخریب شد.
    وی ادامه داد: احداث واحد مسکونی برای 13 خانوار سیل زده این روستا و ساماندهی 60 واحد واقع در مسیر بستر رودخانه برعهده این بنیاد بوده و تلاش می شود واحدهای مسکونی برای خانوارهای سیل زده در سریع ترین زمان تکمیل شود.
    وی ‌اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای تخریب شده بیشتر در بستر رودخانه واقع شده اند لذا امکان بازسازی آنها به لحاظ ایمنی درست نیست از این رو محل جدیدی برای ساخت این واحدها پیش بینی شده است.
    مهدیان با اشاره به حمایت ‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از مناطق سیل زده، گفت: 100 تن میلگرد و 6 هزار تن سیمان از سوی رهبر معظم انقلاب برای ساخت خانه‌ های سیل‌ زدگان اهدا شده و رئیس جمهوری نیز اعلام کرده که واحدهای سیل ‌زدگان بدون سرپرست خانوار، به طور 100 درصد رایگان احداث خواهد شد‌.
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرآیند ساخت 13 واحد که به صورت رایگان توسط دولت ساخته می شود اشاره کرد و گفت: ساخت این منازل در حال پیگیری است و ‌تا کنون پی ریزی پنج واحد تمام شده و مابقی نیز طی روزهای آتی تمام می شود.
    مهدیان با اشاره به جابجایی واحدهای در معرض خطر گفت: با زمینی که از سوی منابع طبیعی واگذار شده و 20 میلیون تومان وام کم بهره در روستاها به همراه 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 2 میلیون تومان وام معیشتی بخشی از خسارات مردم سیل زده جبران می شود.
    سیل 25 فروردین ماه گذشته در عجب شیر 21 قربانی گرفت که 20 تن از افراد از اهالی روستای چنار بودند.
    شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو