مدیران خودروعصر اعتبار

گام به گام تا تحقق گازرسانی به ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی

عصر ساختمان- جهیز و توسعه روستاها در کشورمان جزو مواردی است که در هر دولت به صورت جدی دنبال می شود و دولت یازدهم را بنابر این گذاشته که تا پایان کار خود گازرسانی به ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی را انجام دهد.

گام به گام تا تحقق گازرسانی به ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از شبستان, تجهیز و توسعه روستاها در کشورمان جزو مواردی است که در هر دولت به صورت جدی دنبال می شود. در راستای رفاه حال روستاییان چندی است که برنامه گازرسانی به روستاها با جدیت بیشتری تعقیب می شود. حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور نیز در سفری که به تازگی به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت در جمع عشایر و روستاییان استان اعلام کرده بود: "با برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت یازدهم بیش از 95 درصد جمعیت کشور، اعم از روستایی و شهری زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت."

    بنابراین گزارش، در راستی تحقق این هدف دولت تاکنون به 24 هزار روستا در سطح کشور گازرسانی شده که از این تعداد 9 هزار روستا در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید از مزایای شبکه سراسری گازرسانی برخوردار شده اند. ایرنا در این زمینه به نقل از مجتبی شیخ بهایی، معاون گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نوشته است: "هم اینک چهار میلیون خانوار روستایی در ایران به خدمات شبکه گازرسانی دسترسی دارند.

    گازرسانی به 9 روستای بخش ششطراز نیز ظرف 300 روز کاری به بهره برداری می رسد و 90 میلیارد ریال هزینه در بر دارد. با بهره برداری این طرح با 27 کیلومتر خط تغذیه گاز شش هزار نفر از مزایای آن برخوردار می شوند. هم اینک 80 درصد جمعیت روستایی شهرستان خلیل آباد از مزایای شبکه گاز برخوردارند که با بهره برداری از پروژه امروز جمعیت برخوردار روستایی آن به 100درصد می رسد. بر اساس برنامه ریزیهای شرکت ملی گاز با برخورداری روزانه یک روستا از مزایای شبکه گازرسانی در خراسان رضوی تا پایان امسال 300 روستای دیگر به این شبکه دسترسی می یابند."

    یادآور می شود: سال گذشته در هفته دولت، هشت شهر در استانهای آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مرکزی به شبکه سراسری گاز پیوسته و 9 هزار و 867 خانوار از مزایای گاز برخوردار شدند. در این ایام، عملیات اجرایی گازرسانی به هفت شهر در استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، قزوین و یزد نیز آغاز شد که با بهره برداری از این پروژه ها در مجموع 9 هزار و 752 خانوار از مزایای گاز برخوردار می شوند. هشت هزار و 890 واحد مسکونی مهر در این ایام به شبکه سراسری گاز متصل شدند، در این ایام 9خط انتقال به شبکه سراسری گاز پیوسته و عملیات اجرایی احداث سه خط انتقال گاز نیز آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار