مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت تحکیم عمران آرتین مطرح کرد:

توسعه فضای سبز شهری با استفاده از روش های نوین

عصر ساختمان-امروزه در شهرها توسعه فضای سبز یکی از ملزومات زندگی شهری به شمار می رود.

توسعه فضای سبز شهری با استفاده از روش های نوین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»،  از نظر کارشناسان، زیبایی شهر رابطه مستقیمی با روند کار، سبک زندگی و فعالیت های شغلی افراد دارد. در سیستم سنتی چمن کاری یکی از رایج ترین مدل های زیبا سازی بوده و هست. منتها مصرف بسیار زیاد آب و محدودیت منابع در کنار مسائل دیگری همچون بوی نامطبوع کود های حیوانی ، محققین و کارشناسان این صنعت را به استفاده از روش های جایگزین مجاب کرد. یکی از نوین ترین راهکارها که مورد تایید کشور های توسعه یافته هم هست استفاده از سیستم "هایدرو سیدینگ" است.
    برای آشنایی بیشتر با این سیستم گفت و گویی داشتیم با مهندس مهدی زرقانی ، مدیر عامل شرکت تحکیم عمران آرتین  و  که فعالیت زیادی در توسعه فضای شهری با استفاده از تکنولوژی های نوین دارند.
    " هایدرو سیدینگ" نوین ترین روش توسعه فضای سبز شهری است که این روز ها جای چمن کاری سنتی را گرفته است. این روش اسپری مخلوطی از بذر، مالچ، هیدروژل ها‌، کودهای استاتر، الیاف محافظ و دیگر افزودنی‌ها است، که سرعت چمن‌کاری را افزایش و نیروی کار مورد نیاز را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. روش‌های سنتی کاشت چمن بسیار زمان بر بوده و نیازمند تعداد زیادی نیروی کار است، در روش‌های سنتی توسعه فضای سبز، برای چمن‌کاری هر 10 هزار متر، ده کارگر نیاز است، در حالیکه با روش "هایدروسیدینگ" همین متراژ تنها با یک نیروی کار چمن‌کاری می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه این سیستم قابلیت استفاده در تمام سطوح را دارد ادامه داد: این روش نوین امکان چمن‌کاری در سطوح شیب‌دار با زاویه نزدیک به قائمه را فراهم کرده، فضای سبز که با روش "هایدروسیدینگ" تولید می‌شود نسبت به شیوه‌های سنتی کاشت چمن، از یکنواختی، زیبایی و همگونی سطوح برخوردار است. در روش سنتی از زمان کاشت تا زمان رویش چمن، فضای چمن‌کاری آغشته به کود بود، که هم بوی نامطبوعی ایجاد می‌کرد و هم از نظر بصری دلچسب نبود، اما در روش "هایدروسیدینگ"سرعت رویش گیاه افزایش یافته و زمین بایر پیش از چمن‌کاری به دلیل پخش رنگدانه سبز موجود در مخلوط مالچ، زیبایی چشم ‌نوازی برای شهروندان ایجاد می‌کند. این روش تنها برای چمن‌ کاری قابل استفاده نیست بلکه بذر گل‌ها نیز می‌تواند با استفاده از این روش در سطح زمین‌ها پخش شود.
    زرقانی با تاکید بر مصوبه شورای شهر در خصوص توسعه فضای شهری گفت: در سال 78 مصوبه ای تصویب شد، مبنی بر تعیین بهای تشویقی و شاخص های جلب رضایت شهروندان در ایجاد و توسعه فضاهای قابل استفاده در شهر تهران که مالکین تشویق به استفاده از تمام امکانات و زیبا سازی تمام محیط در اختیار خود شده اند.
    مدیر عامل تحکیم عمران آرتین با اشاره به اهداف شرکت تحت مدیریت خود ادامه داد: در اهداف تعریف شده شرکت سلامتی زیست محیطی اقتصادی ، در رابطه با بهبود مدیریت فاضلاب شهری همگام با زیبا سازی مورد توجه بود، که تا به حال با اجرای پروژه های مختلف توانستیم به این مهم دست یابیم.
    وی در ادامه به مزیت های بلند مدت و عمده این سیستم افزود: کنترل جزایر گرما، بازدهی فضای شهری در سه گروه بازدهی اکولوژیستی، اجتماعی و روانی، کالبدی و شهرسازی مطرح است که همواره سعی در بهبود و افزایش بهره وری این چنینی داریم.
    مدیرعامل تحکیم عمران آرتین افزود: اگر بخواهیم تعریفی از توسعه فضای شهری داشته باشیم باید بگویم، فضای سبز شهری بخشی از محیط باز شهر است که باید بر اساس یک نظارت انسانی با رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی ، شهری زیبا و آرام را به شهروندان ارائه دهد.
    زرقانی با تاکید بر مانور پذیری توسعه فضای شهری افزود: فضای سبز در بخش ها و سایز های مختلف همچون فضای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی تعریف شده است که با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو باید تمام دستگاه ها و عموم مردم در جهت توسعه و زیباسازی شهر کوشا باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار