مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران:

کاهش سرانه فضای سبز مناطق مرکزی تهران به خاطر بافت متراکم فرسوده است

عصر ساختمان- مهدی چمران گفت: هنوز در مناطق ۱۰،۱۱ و همچنین ۱۲ سرانه فضای سبز کم است و علت آن مشخص است چرا که خانه های قدیمی متراکم و بافت فرسوده در این مناطق زیاد است.

کاهش سرانه فضای سبز مناطق مرکزی تهران به خاطر بافت متراکم فرسوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علی محمد مختاری در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران که از 16 تا  22 اردیبهشت ماه با راه اندازی کاروان گل و گیاه برگزار شد، گفت: سرانه گل در ایران  از نظر صادرات بسیار ناچیز است به طریقی که سالانه بین 60 تا 70 میلیون دلار صادرات گل داریم اما در کشور همسایه ترکیه بیش از یک میلیارد دلار در سال صادرات گل و گیاه وجود دارد.

    مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در کشور ما تنوع گل و گیاه زیادی وجود دارد، تصریح کرد: باید در زمینه بسته بندی تلاش کنیم تا بتوانیم صادرات را افزایش دهیم  چرا که 15 هزار تولیدکننده گل و گیاه داخلی در کشور داریم و همچنین می توانیم با تبدیل گلخانه های سنتی و آموزش های لازم در جهت حمایت از صنعت گل وگیاه پیشرفت های زیادی داشته باشیم .

    وی با تاکید بر اینکه تاکنون 15نمایشگاه گل و گیاه و 8 نمایشگاه فصلی برگزار شده است، تصریح کرد: شهردار تهران معتقد است در زمینه توزیع عادلانه فضای سبز باید تلاش کنیم و این کار را از محله محوری آغاز کرد تا فاصله جنوب و شمال شهر بدین طریق کاهش پیدا کند. امروز بهترین بوستان‌ها با وسعت زیاد در شهر تهران در دسترس همه مردم قرار دارند. به طریقی که تاکنون 2 هزار و 212 بوستان منطقه‌ای، محلی و فرامنطقه ای احداث شده که این بوستان ها به استثنای کمربند سبز و فضای سبز بزرگراهی هستند .

    مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید براینکه قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز زیر 1 متر با 3.5 میلیون نفر جمعیت بود ، ادامه داد: تا سال 84 این میزان فضای سبز به 9 متر رسید که در حال حاضر شاهد سرانه سبز 16.7 مترمربع به ازای هر نفر هستیم .

    مختاری افزود: در پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه امسال شاهد 220 واحد تولیدی داخلی و خارجی در نمایشگاه هستیم که این موضوع مشارکت فعال موسسات در قالب تشکل ها را رقم زده است .

    آباد: نمایشگاه گل در کاهش خشونت های شهری تاثیرگذار است

    معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران با اشاره به اینکه درگذشته سرانه فضای سبز 9 متربود و رساندن عدد 9 به شرایط فعلی در یک شرایط اقلیمی خشک و با وجود ریزگردها و همچنین آلودگی هوا بسیار حایزاهمیت است، گفت: در حال حاضر رسیدن به عدد 16.7 مترمربع هنرمندی می خواهد و  باید یک مدیر هنرمند در این شرایط اقلیمی این کار را انجام دهد .

    وی با اشاره به حضور بیش از 2 میلیون بازدید کننده در نمایشگاه گل وگیاه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یک نمایشگاه فرهنگی است که می توان گفت در کاهش خشونت های شهری نیز نمایشگاه گل و گیاه بسیار تاثیرگذار است . هرسال شاهد داستان تکراری حمل ونقل گل و گیاه و بسته بندی آن در کشور هستیم اما کی و تا چه زمانی این مساله حل خواهد شد ؟! بسیاری از همکاران شورای شهر می گویند مگر می شود عدد 9 را به 16 رسانده باشند اما وقتی سرمان را از پنجره بیاوریم و باغات و بوستان ها ی اطرافمان را ببینیم ، توسعه فضای سبز در شهر تهران را طی سال های اخیر خواهیم دید .

    آباد با اشاره به اینکه برخی از افراد در هفته گذشته گفتند که نیروگاه برق از زباله تولید انرژی ندارد، اضافه کرد: به آنها گفتیم بروید و ببینید که آیا این نیروگاه تولید انرژی می کند یا نه اما جالب توجه است که بعداز یک هفته گفتند بله این نیروگاه فعال است اما میزان و مقدار تولیدش کم است .

    این عضو شورای شهر با بیان اینکه در سالی که بوستان یاس فاطمی با 1400 هکتار به بهره برداری رسید رهبری عنوان مدیر جهادی را به شهردار تهران دادند، گفت: ازهمین جا باید به عنوان عضو شورای شهر در راستای گسترش فضای سبز و گونه های گیاهی در شهرتهران از شهردار تشکر کنم . امیدوارم که این صنعت را رونق دهیم تا در نهایت بتوانیم درآمد زایی و اشتغال در این زمینه ایجاد کنیم .

    چمران: کاهش سرانه فضای سبز در مناطق مرکزی تهران به دلیل بافت متراکم فرسوده است

    به گزارش شهرنوشت مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گیل و گیاه  شهر تهران هستیم، افزود:افزایش سرانه فضای سبز شهرتهران در ابتدای دهه 80 ، 9 متر بود که در حال حاضر به 16.7 رسیده است که این یک کار ارزنده و شایسته است. به رغم حملات در خصوص فروش باغات شهر تهران، شاهد افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه تلاش این بوده که فضای سبز تهران نه‌تنها از بین نرود بلکه چندبرابر هم بشود، عنوان کرد: تهران شهر خشکی است و میزان آلودگی اش بالاست و فضای سبز می تواند به تلطیف هوا کمک کند . در سالهای اخیر روددره ها به فضای سبز تبدیل شده اند و دامنه کوه ها نیز در افزایش سرانه فضای سبز شاخص هستند که این میزان علاوه بر کمربند سبز تهران و بوستان های بزرگی همچون بوستان یاس و ولایت است.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در شورای شهر رای دادیم تا باغات را خریداری کنیم، یاداورشد: هنوز در مناطق 10،11 و همچنین 12 سرانه فضای سبز کم است و علت آن مشخص است چرا که خانه های قدیمی متراکم و بافت فرسوده در این مناطق زیاد است. باید هماهند زمان های گذشته که برخی خانه  ها را تخریب کردند تا پارک شهر ایجاد شود ما نیز این کار را انجام دهیم . امیدوارم بخش خصوص در این زمینه تلاش کند و امیدمان به دولت ها نباشد تا در صنعت و صادرات گل به جاهای خوبی برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو