مدیران خودروعصر اعتبار

تا پایان شهریور امسال؛

چهار هزار و ۵۴۱ واحد مسکن مهر در اصفهان به بهره برداری می رسد

عصر ساختمان- مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از تمکیل و بهره برداری چهار هزار و ۵۴۱ واحد مسکن مهر در این استان تا پایان شهریور امسال خبر داد.

چهار هزار و ۵۴۱ واحد مسکن مهر در اصفهان به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا،  حجت اله غلامی افزود: از واحدهای مسکن مهر اعلام شده پنج هزار و 864 واحد باقی مانده که از این تعداد یکهزار و 711 واحد مربوط به شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، 179 واحد شهر جدید مجلسی و 2 هزار و 310 واحد مربوط به شهر فولادشهر و 341 واحد شهر بهارستان تا پایان شهریور به بهره برداری می رسند.
    وی که در شورای مسکن استان سخن می گفت، دلیل به تعویق افتادن افتتاح این پروژه ها که دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی هستند را عدم واریز سهم آورده متقاضیان اعلام کرد.
    مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون 144 هزار و 969 واحد مسکن مهر در این استان به بهره برداری رسیده که از این تعداد 58هزار و 503 واحد در سه ساله اخیر تحویل متقاضیان شده است.
    وی ادامه داد: از جمع 160 هزار و 238 واحد مسکن مهر در شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید استان، تاکنون 144 هزار و 969 واحد به بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.
    مدیرکل راه وشهرسازی استان به خدمات روبنایی وزیربنایی ارائه شده در مجموعه های مسکن مهر اشاره کرد وگفت: ساخت 23 باب مسجد، 31 باب مدرسه، چهار باب کلانتری و چهار باب سالن ورزشی از جمله خدماتی است که در بخش روبنایی در سایت های مسکن مهر استان درحال اجراست.
    وی افزود: مشکلات تعدادی از پروژه های مسکن مهر که فاقد تاسیسات زیربنایی از جمله آبرسانی و برق رسانی هستند نیز در پی تخصیص اعتبارات لازم به وزارت نیرو که بتازگی انجام شده، بزودی برطرف خواهد شد.
    غلامی در خصوص آماده سازی مجموعه های مسکن مهر گفت: 48 مجموعه مسکن مهر به مساحت 440 هکتار با برآورد 200 میلیارد ریال و تحویل چهار هزار و 926 تن قیر رایگان و واگذاری زمین به شهرداری ها در حال اجرا است.
    رسول زرگرپور،استاندار اصفهان در این جلسه اظهارکرد: افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها از برنامه زمانبندی اعلام شده عقب است و لازم است تا هرچه زودتر این واحدها با امکانات کامل به بهره برداری برسد و تحویل متقاضیان شود.
    مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این نشست، گفت: خوشبختانه برای ساخت واحدهای مسکن مهر استان اصفهان از سیستم های پیشرفته ایمنی و ضد حریق استفاده شده که در کشور نمونه است.
    بهزاد بزرگزاد افزود: طبق نظر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان این واحدها از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات ساختمانی ساخته شده اند و سیستم اعلام حریق آن بسیار پیشرفته است .
    براساس آخرین گزارش های رسمی وزارت راه و شهرسازی، از مجموع دو میلیون 210 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور، کار ساخت یک میلیون و 936 هزار واحد از این طرح به پایان رسیده است.
    همچنین از مجموع این پروژه یک میلیون و 831 هزار واحد افتتاح شده و از این رقم یک میلیون و 539 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.
    سهم دولت یازدهم در پروژه مسکن مهر تحویل 55 درصدی این واحدها در طول چهارسال گذشته است و کلید خانه 849 هزار واحد مسکن مهر در این دولت به دست متقاضیان رسیده است.
    دولت یازدهم سهم 45 درصدی در افتتاح واحدهای مسکونی این پروژه ها دارد و از ابتدای دولت تاکنون 821 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است. همچنین کار ساخت 613 هزار در دولت تدبیر و امید پایان یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی