مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

هدف طرح مسکن اجتماعی تامین ۱۰۰ هزار واحدمسکونی برای دو دهک پایین جامعه است

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه اصلی دولت در طرح مسکن اجتماعی، تامین مسکن مورد نیاز دو دهک پایین جامعه است و قرار است در این طرح سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای قشر آسیب پذیر حامعه ایجاد شود.

هدف طرح مسکن اجتماعی تامین ۱۰۰ هزار واحدمسکونی برای دو دهک پایین جامعه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان  با بیان اینکه در این طرح با حمایت دولت 4 دهک بعدی جامعه صاحب خانه می شوند، گفت: در این زمینه 4 گروه جامعه از جمله خانه اولی ها که فاقد مسکن هستند با استفاده از رژیم پس انداز صاحب خانه می شوند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا اواخر هفته گذشته بیش از 165 هزار نفر در صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری کرده اند تا با استفاده از تسهیلات بانک مسکن با سود 8 و 9.5 درصد صاحب خانه شوند.
    وی با اشاره سیاست های مسکن در 30 سال گذشته اظهارداشت: در 30 سال گذشته مبنای سیاست های مسکن در ایران ساخت مسکن توسط مردم بود و در این مدت متوسط سرمایه گذاری های دولت در این بخش بین 3 تا 5 درصد بوده است.
    مظاهریان در ادامه اظهارداشت: با اتمام پروژه مسکن مهر، طرح مسکن اجتماعی و حمایتی در کشور آغاز می شود و در پنج سال آینده دولت در نظر دارد 500 هزار مسکن برای اقشار کم درآمد در کشور احداث کند.
     این طرح با مصوبه دوم اسفند ماه سال گذشته هیات دولت در کشور آغاز شده و مکاتبات لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات بانکی این طرح به بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده است.
    برای اجرایی شدن این طرح قرار است 24 هزار و 375 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و یک هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض اختصاص یابد که متعاقب آن بنیاد مسکن در این طرح ساخت تعداد 10 هزار مسکن حمایتی، خرید 20 هزار مسکن حمایتی و کمک بلاعوض برای خرید 5 هزار واحد مسکن بدون متقاضی را در سال 96 در دستور کار خود قرار می دهد.
    در این طرح ملی ساخت 10 هزار مسکن استیجاری، پرداخت 15 هزار تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی، پرداخت 15 هزار کمک اجاره بها در شهرهای زیر 500 هزار نفر و 20 هزار در شهرهای بالای 500 هزار نفر از برنامه های دولت است، ضمن این که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی برای 5 هزار واحد مسکن نیز تسهیلات قرض الحسنه ودیعه در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی