مدیران خودروعصر اعتبار

احداث زباله سوزها، راهکار مدیریت پسماندها در پایتخت

عصر ساختمان- رئیس شورای عالی استان ها گفت: مشکل مدیریت پسماندها در تهران زباله سوز است معتقدیم زباله سوزها باید ساخته شوند تا تهران را از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه می‌شود، رها کنیم.

احداث زباله سوزها، راهکار مدیریت پسماندها در پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای توسعه و حفظ محیط زیست، اظهار داشت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در راستای حفظ و افزایش فضای سبز شهر تهران اقدامات زیادی انجام داده به همین دلیل درخواست دارم که در این خصوص گزارشی ارائه دهد.

    وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست فراتر از فضای سبز است، افزود: محیط زیست موضوع آلودگی آب، هوا و خاک را در بی می گیرد.

    رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه قبل از سال 82 میزان فضای سبز برخی مناطق زیر 2 متر مربع بود، تأکید کرد: امروزه با توجه به اقدامات شهرداری تهران این میزان به 16 متر مربع افزایش یافته و همچنین کمربند سبز شهر تهران نیز افزایش چشم گیری داشته است.

    چمران با بیان اینکه افزایش فضای سبز شهر تهران قابل انکار نیست، گفت: شهرداری تهران حرکت های زیادی در راستای این امر انجام داده و مردم این را می بینند.

    وی با اشاره به موضوع تفکیک زباله از مبداء، افزود: این موضوع مدتهاست که مطرح شده ولی هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم چرا که به فرهنگ سازی قوی نیازمند دارد.

    رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: هنوز موضوع تفکیک زباله از مبداء در شهر تهران نهایی نشده چرا که این امر باید از منازل و با مشارکت مردم همراه شود.

    چمران ادامه داد: زباله ها توسط مردم در همان منازل به صورت تر و خشک تفکیک نمی‌شود به همین دلیل باعث شده که امروزه مشکلات بسیاری در خصوص این رویداد به وجود بیاید.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران به ناچار مقدار زیادی از زباله ها را در مجموعه آرادکوه تفکیک می کند، تاکید کرد: امروزه این زباله ها در مجموعه آرادکوه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تفکیک می شوند.

    رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه حجم تولید زباله در شهر تهران هزینه سنگینی برای مدیریت شهری دارد، گفت: در آینده بدون اجرایی شدن موضوع تفکیک از مبداء با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

    چمران با تأکید بر اینکه زباله سوزها مشکلی برای تفکیک زباله ندارند، تصریح کرد: زباله سوزها موادهای جمع آوری شده را می سوزانند و از آن برق تولید می کنند که این امر می تواند مسیر مناسبی برای مدیریت پسماندهای شهری باشد.

    وی با اشاره به عملکرد زباله سوزهای شهر تهران، افزود: امروزه زباله سوز 200 تنی آرادکوه در شهر تهران 3 مگاوات برق تولید می کند و نیازهای مجموعه را پاسخ می دهد.

    رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه قیمت خرید برق از زباله سوزها پایین است، یادآور شد: در حال حاضر هر کیلووات برق 65 تومان است اگرچه وزارت نیرو برای اینکه برای زباله سوزها صرفه داشته باشد هر کیلووات را 150 تومان می خرد، اما هزینه اولیه برق در زباله سوزها هر کیلو وات 450 تومان تمام می شود که برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

    چمران با بیان اینکه کسی در حوزه زباله سرمایه گذاری نمی کند، گفت: مشکل مدیریت پسماندها در تهران زباله سوز است معتقدیم زباله سوزها باید ساخته شوند تا تهران را از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه می‌شود، رها کنیم و شهرداری تهران نیز به فکر فروش برق این مجموعه نیست، چرا که صرفه اقتصادی ندارد.

    وی ادامه داد: امروزه برای رهایی از مشکلات مجبوریم خودمان سرمایه گذاری کنیم و در همان مجموعه نیز از برق آن استفاده کنیم.

    رئیس شورای عالی استان ها به تصفیه خانه شیرابه کهریزک اشاره کرد و گفت: در جایی که طی دوره های گذشته حدود 70 متر زباله در این محل جمع شده بود امروز با اقدامات موثر شهرداری تهران این مشکل هم برطرف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار