مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر بندرعباس :

طرح جامع هوشمندسازی شهربندرعباس تدوین شود

عصر ساختمان- عضو شورای شهر بندرعباس گفت: موضوع شهر هوشمند اهمیت زیادی درتحقق اقتصاد مقاومتی برخودار است، برای کاهش هزینه های خدمات شهری باید به فکر تدوین طرح جامع هوشمندسازی شهر بندرعباس باشیم .

طرح جامع هوشمندسازی شهربندرعباس تدوین شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، جمشید رئیسی با بیان اینکه هوشمندسازی ارتقاء سلامت اداری را به همراه دارد، گفت : روزانه حدود زیادی تردد در سطح شهر بندرعباس توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی انجام می شود که بخش عمده ای از این میزان برای انجام امور اداری توسط شهروندان است.

    وی عنوان کرد: اگر تمام دستگاه های اجرایی به صورت هوشمند بتوانند به استعلامات پاسخ دهند حجم زیادی از ترددها کاهش می یابد، آلودگی زیست محیطی کاهش و سلامت روانی جامعه افزایش می یابد.

    عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هوشمندسازی استعلامات شهرداری در حوزه شهرسازی که برای اولین بار در سطح کشور عملیاتی شده، اقدامی ارزنده و مثبت است. تمام امور مربوط به شهرداری نظیر صدور پروانه و پایان کار نیز تا پایان سال به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شود.

    وی با اشاره به اهمیت شهر بندرعباس در توسعه اقتصادی کشور و افزایش روز افزون جمعیت در این شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای صنعتی و تجاری شهر بندرعباس و استقرار صنایع در غرب شهر و وجود بزرگترین بندر تجاری ایران شاهد افزایش جمعیت و شاهد تنوع خدمات در شهر هستیم، لذا باید قبل از توسعه شهر به تدوین طرح جامع شهر هوشمند توجه ویژه داشت.

    این عضو شورای شهر بندرعباس با تاکید بر تدوین طرح جامع هوشمندسازی شهر بندرعباس گفت: با هوشمندسازی شهر شاهد کاهش هزینه های شهرنشینی، کاهش تردد و رفع ترافیک در نقاط مرکزی شهر و کمک به کاهش آلودگی خواهد داشت. هوشمندسازی شهر در راستای حفاظت از محیط زیست است.

    وی عنوان کرد: وقت شهروندان بندرعباس بیشتر در خیابان ها و در تردد میان دستگاه های دولتی تلف می شود. همچنین بسیاری از خدمات شهری باید از طریق هوشمندسازی به شهروندان ارائه شود.

    رئیسی شهر هوشمند را ثمره توسعه پایدار دانست و افزود: محورهای تحقق شهر هوشمند شامل؛ ابعاد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.

    وی متغیرهای اصلی شهر هوشمند را عوامل انسانی، تکنولوژی و عوامل نهادی و حاکمیتی دانست و اضافه کرد: اگر در یک شهر صرفاً به عوامل تکنولوژی توجه شود، شهر الکترونیکی مطرح خواهد شد.

    رئیسی با بیان اینکه شهر الکترونیکی زیرساخت یک شهر هوشمند است بیان داشت: ما باید علاوه بر زیرساخت ها، به عوامل انسانی و نهادی توسعه شهرها نیز توجه نماییم چرا که مجموعه این عوامل است که یک شهر هوشمند را به وجود می آورد.

    وی مهمترین و موثرترین مرحله تحقق شهر هوشمند را ارتباط بین دستگاه های اجرایی دانست و اضافه کرد: اگر ما در شهرداری همه خدمات را هم الکترونیکی کنیم اما هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی وجود نداشته باشد، شهر هوشمند محقق نخواهد شد.

    وی با اشاره به موسسات بین المللی تعیین شاخص های هوشمند سازی شهرها خاطر نشان کرد: بیش از 100 شاخص برای ارزیابی شهرهای هوشمند وجود دارد که بر اساس این شاخص ها اولین شهر هوشمند دنیا وین اتریش و پس از آن تورنتو کانادا و پاریس فرانسه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

    این عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به زمینه های تحقق شهر هوشمند اضافه کرد: برای تحقق شهر هوشمند باید هوشمند سازی در تمامی ابعاد زندگی شامل محیط، حمل و نقل، مردم، حاکمیت و … انجام شود تا شهر هوشمند با مفهوم واقعی محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو