مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی در رودبار:

‌‌گسترش خطوط ریلی و آزادراه‌ها از ‌اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه و گسترش خطوط ریلی و آزادراه‌ها از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

‌‌گسترش خطوط ریلی و آزادراه‌ها از ‌اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، عباس آخوندی در جریان بازدید از خط آهن رشت ـ قزوین در محدوده رودبار با اشاره به اینکه توسعه و گسترش خطوط ریلی و آزادراه‌ها از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است اظهار داشت: عملیات احداث خطوط ریلی قزوین ـ رشت روند رو به رشدی را طی می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه مذکور بسیار امیدوار‌کننده است خاطرنشان کرد: کارگاه‌های احداث پروژه راه آهن قزوین ـ رشت به‌ صورت فعال در حال فعالیت هستند و پروژه به سمت بهره‌برداری پیش می‌رود.

    وی با اشاره به پل احداث شده بر دریاچه سد سپیدرود به‌منظور عبور خط ریلی راه آهن قزوین ـ رشت تصریح کرد: پل مذکور بیش از یک هزار و 400 متر طول دارد و برای اجرای عملیات احداث این پل بالغ بر 5 هزار و 100 متر شمع‌گذاری شده است.

    آخوندی زیبایی‌های طبیعی این محدوده از خط آهن قزوین ـ رشت را گسترده دانست و بیان داشت: مسافران می‌توانند از مناظر و طبیعت بسیار زیبای راه آهن قزوین رشت به‌عنوان یک فرصت گردشگری بهره ببرند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزاد‌راه قزوین ـ رشت با وجود بهره‌برداری در چندین نقطه دچار مشکلات فراوان بود تاکید کرد: تونل 3 کیلومتری منجیل و پل 8 کیلومتری به سمت رودبار از نقاط مهم آزاد راه مذکور بود که در نوروز امسال به بهره‌برداری رسید.

    آخوندی اعتبار هزینه احداث 11 کیلومتر باقی‌مانده آزاد‌راه قزوین ـ رشت را معادل کل هزینه آزاد راه عنوان کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی 3 کیلومتر راه افتتاح شده از باقی‌مانده آزاد راه قزوین رشت  یک عملیات تکنیکی بود.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عملیات ساخت باقی‌مانده آزادراه در حال انجام است خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال طراحی مسیری برای دسترسی مردم رودبار به آزاد راه هستیم و مقدمات این امر اجرایی شده است.

     بهره‌برداری نهایی از خط آهن قزوین رشت در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن اعلام نشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار